نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شد که عملکرد خیره‌کننده پردازشگر و پردازنده گرافیکی آن را به نمایش می‌گذارد، البته در بخش تک هسته بسیار ضعیف‌تر است.

برخلاف تراشه A17 Pro اپل که فقط در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس تعبیه شده است، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار است در بیشتر پرچمداران اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد. اگرچه همه نسخه‌های این تراشه با فناوری ۳ نانومتری ساخته نشده است، لزوما به معنی عملکرد ضعیف این تراشه نخواهد بود. علاوه‌بر آن با مشخص شدن نتایج بنچمارک‌های بیشتر این تراشه، استفاده سامسونگ از آن به‌جای تراشه‌های اگزینوس در همه نسخه‌های سری گلکسی اس ۲۴ دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

امروز نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای تست گیک‌بنچ ۶ Vulkan منتشر شد که عملکرد تحسین برانگیز این تراشه را به‌نمایش می‌گذاشت. این تراشه موفق شد امتیاز ۱۵۴۳۴ را به‌دست آورد که بسیار بیشتر از امتیاز حدود ۱۰ هزار نسخه نسل قبل یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است.

پیش از این شایعه شده بود پردازنده گرافیکی (GPU) Adreno ۷۵۰ که در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تعبیه شده ۵۰ درصد قدرتمندتر از Adreno ۷۴۰ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است، شایعه‌ای که اکنون با نتایج گیک‌بنچ همخوانی دارد.

شرکت اپل هنگام معرفی سری آیفون ۱۵ و تراشه جدید A17 Pro تاکید زیادی روی قابلیت بالای آن در زمینه گیمینگ داشت، به‌نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هم مسیر مشابهی را طی کرده و قرار است با تراشه‌ای قدرتمند در زمینه گیمینگ و پردازنده گرافیکی مواجه شویم که ممکن است تراشه اپل را زیر سایه ببرد، اما هنوز روش دقیقی برای مقایسه این ۲ پردازنده‌ گرافیکی وجود ندارد.

البته پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۲۱ سرعت بیشتری از A16 Bionic اپل داشت و با توجه به ارتقا قابل توجه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نسبت به نسل ۲ احتمالا باز هم کوالکام اپل را شکست خواهد داد.

پردازنده (CPU) اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هم با تغییر چیدمان و سرعت بالاتر در تست چند هسته‌ای موفق به کسب نمره ۷۴۰۰ شد که ارتقا قابل توجهی نسبت به نسل ۲ با امتیاز ۳۸۲۸ به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر آن، A17 Pro امتیاز ۷۲۸۸ را در تست چند هسته به‌دست آورده بود که باز هم برتری اسنپدراگون را نشان می‌دهد. البته پیش از این گلکسی اس ۲۴ در تست تک هسته‌ای با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ امتیاز ۲۰۰۵ را به‌دست آورده بود که بسیار پایین‌تر از امتیاز ۲۹۵۸ آیفون ۱۵ پرو است.

البته با توجه به فاصله ۳ ماهه تا عرضه گلکسی اس ۲۴، هنوز امکان بهینه‌سازی این تراشه وجود دارد و احتمالا نتایج نهایی بسیار نزدیک خواهد بود.

اخبار مرتبط: