براساس اعلام رسمی کمپانی کوالکام، تراشه سیلیکونی اسنپدراگون 6s نسل 3 با هسته اورکلاک 2.3 گیگاهرتزی با پشتیبانی از صفحه‌نمایش 1080×2250 پیکسل معرفی شد.

طی ماه‌های گذشته، کوالکام به‌صورت تدریجی از تراشه‌های سیلیکونی اسنپدراگون 8 نسل 3 و اسنپدراگون ایکس الیت رونمایی کرد که به‌دلیل پشتیبانی از قابلیت‌های مختلف به‌کمک هوش مصنوعی توجه بسیاری از سازندگان را برای تولید گوشی‌ و لپ‌تاپ‌های هوشمند جلب کرد. ازطرف‌دیگر، این کمپانی برای گوشی‌های میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 3 و اسنپدراگون +7 نسل 3 را روانه بازار کرد که درمقایسه‌با نسل‌های پیشین عملکرد بسیار قدرت‌مندتری را به‌نمایش می‌گذارند! بااین‌حال، امروز کوالکام کاملا بی‌سروصدا تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 را با لیتوگرافی 6 نانومتری معرفی کرد که به‌نظر می‌رسد تنها یک تغییر نام‌تجاری از اسنپدراگون 695 است.

باتوجه‌به برگه مشخصات سخت‌افزاری، تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 با کلاستربندی 6+2 معرفی شد که از هسته اصلی اورکلاک 2.3 گیگاهرتزی بهره می‌برد! همچنین، پردازنده گرافیکی مجتمع آن Adreno است، اما مدل آن در وب‌سایت رسمی کوالکام افشا نشد و باید منتظر اخبار بعدی درخصوص آن باشیم. اطلاعات فعلی نشان می‌دهد پردازنده نسل جدید کوالکام از انکودرهای H.265 (HEVC) و H.264 (AVC) به‌همراه VP8 و VP9 را پشتیبانی خواهد کرد؛ یک بنچمارک معتبر می‌گوید نسبت‌به قابلیت‌های گرافیکی می‌توان کوالکام از Adreno 619 استفاده کرده‌است.

مشخات Snapdragon 6s Gen 3

دربخش سیستم دوربین، سازندگان گوشی‌های میان‌رده مانند ریلمی و اوپو از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کنند که توسط تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 قابل پشتیبانی خواهد بود. همچنین، این تراشه برای دوربین فیلم‌برداری از کیفیت 1080p با نرخ 30 فریم‌برثانیه و 720p با نرخ 120 فریم‌برثانیه پشتیبانی خواهد کرد؛ بااین‌حال، چنین موضوعی به سازندگان گوشی‌های هوشمند بستگی دارد که از چه سنسور و قابلیت‌هایی برای محصولات‌شان استفاده می‌کنند. پردازنده سیگنال تصویر از Qualcomm Spectra بهره می‌برد که در Snapdragon 6 Gen 1 نیز دیده می‌شد.

علاوه‌براین، کوالکام هنگام معرفی اسنپدراگون 6s نسل 3 اظهار کرد این پردازنده از صدای Hi-Fi تا سطح 384 کیلوهرتز 32 بیتی به‌همراه اکو کنتیلاسیون (echo cantillation) برپایه هوش مصنوعی بهره می‌برد که به‌حذف نویز کمک شایانی خواهد کرد. برای سیستم ارتباطی به تراشه مودم Snapdragon X51 5G مجهز است که تا حداکثر 2.5 گیگابیت‌برثانیه سرعت دانلود دارد! پس‌از صحبت از Wi-Fi به‌میان می‌آید که برای آن کوالکام از Qualcomm FastConnect 6200 پشتیبانی می‌کند که با بلوتوث 5.2 به‌همراه فناوری اختصاصی TrueWireless می‌تواند عملکرد خوبی برای اتصال گجت‌های پوشیدنی داشته باشد.