iOS 17 اواخر امسال در کنار آیفون‌های جدید عرضه می‌شود، و گزارش جدیدی که امروز از مارک گورمن در بلومبرگ منتشر شده، به غیر از بهبود عملکرد همه جانبه، مقداری از انتظارات ما از نسخه بعدی سیستم‌عامل اپل را روشن می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اضافه شدن Smart Display در iOS 17 است.

شاید جذاب‌ترین ویژگی جدید، توانایی استفاده از آیفون قفل شده شما با سیستم عامل iOS 17 باشد که تقریباً شبیه یک Smart Display است. این قابلیت قرارهای تقویم، اطلاعات آب و هوا و اعلان‌ها را به سبکی جدید نشان می‌دهد که یادآور یک صفحه‌نمایش هوشمند است.

ظاهراً این قابلیت فقط زمانی ظاهر می‌شود که آیفون در جهت افقی باشد. ایده واضح پشت این کار این است که گوشی‌ها زمانی که روی میز یا کنار تخت‌خواب شما قرار دارند مفیدتر شوند. هنگامی که این ویژگی فعال می‌شود، پس زمینه‌ای تیره با متن روشن برای خوانایی آسان وجود خواهد داشت.

گفته می‌شود اپل همچنین در حال کار بر روی یک رابط افقی جدید برای آیپدها است، اما مشخص نیست که این اتفاق چه زمانی ممکن است رخ دهد، زیرا این شرکت اخیرا در ارائه ویژگی‌های جدید آیفون به آیپدهای خود کند بوده است. همچنین در مورد آیپدهای اپل، ظاهرا این شرکت هنوز در حال توسعه تبلتی ارزان قیمت است که می‌تواند به صورت مغناطیسی به دیوارها و پایه‌ها متصل شود، اگرچه گفته می‌شود که توسعه این دستگاه به کندی پیش می‌رود.

قابلیت smart displays در iOS 17

برنامه کیف پول در iOS 17 "تغییرات قابل توجهی" دریافت خواهد کرد و همچنین بهبودهایی در خدمات موقعیت‌یابی و یک برنامه ژورنالینگ جدید برای "اضافه کردن یادداشت برداری و انتشار اخبار" طراحی شده است. منتظر ویژگی‌های جدید برای کنترل سلامت خود و کمک به افراد کم‌بینا و همچنین انتشار برنامه Health در iPadOS باشید. در آخر دو سرویس AirPlay و SharePlay قرار است ارتقا‌هایی دریافت کنند تا استفاده جامع‌تری از آن‌ها شود، اگر چه هنوز معلوم نیست که چه تغییراتی در آن‌ها اتفاق می‌افتد.

اپل در کنفرانس WWDC در تاریخ ۵ خرداد از iOS 17 رونمایی می‌کند و شما عزیزان می‌توانید این رویداد را به صورت زنده در وبسایت یا کانال آپارات علاالدین دنبال کنید.

اخبار مرتبط: