کمتر از دو هفته تا معرفی iOS 17 باقی مانده و انتظار می‌رود این نسخه ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران آیفون به ارمغان بیاورد. قبلاً شایعات زیادی در مورد ویژگی‌های جدید iOS 17 مانند نمایش متن اشعار Apple Music در صفحه قفل، طراحی مجدد کنترل سنتر، اضافه شدن فونت‌های جدید و موارد دیگر شنیده‌ایم. هفته قبل یک طرح احتمالی توسط طراح نیکلاس گیگو منتشر شد که در آن به ظاهر ویژگی‌های شایعه شده پرداخته بود.

شایعات و طراحی iOS 17

گیگو یک ویدیوی جالب برای نشان دادن طراحی ویژگی‌های جدید iOS 17 تولید کرده است. طبق شایعات اخیر،Lock Screen جدید iOS 17 قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری خواهد داشت. یک افشاگر ادعا کرده که اپل در حال کار بر روی گزینه‌های بیشتر برای انتخاب فونت‌ها و تصاویر پس‌زمینه بوده و همچنین قابلیت نمایش متن آهنگ‌های Apple Music بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی را اضافه خواهد کرد.

در طراحی احتمالی iOS 17 گیگو دقیقاً همین قابلیت‌ها را می‌بینیم. نه تنها فونت‌های جدید، بلکه متن آهنگ‌ها در صفحه قفل نیز نشان داده شده است. گیگو همچنین میانبرهای قابل تنظیم روی صفحه قفل و همچنین آیکون‌های جدید سیستم را در طراحی خود به تصویر کشیده که البته هیچ شایعه‌ای در این مورد وجود ندارد.

طرح اولیه قابلیت‌های iOS 17

بلومبرگ در اوایل سال جاری گزارش داد که اپل در حال کار بر روی "تغییرات عمده" در Control Center برای iOS 17 است. طراحی فعلی با iOS 11 معرفی شد و از آن زمان تغییری نکرده است. کاربران می‌توانند برای دسترسی سریع به تنظیمات Wi-Fi و Cellular، کنترل‌های رسانه و میانبرهای برخی از برنامه‌های سیستم، از سمت راست بالای صفحه به پایین بکشند.

در شایعات مطرح شده مشخص نیست که دقیقا چه چیزی در مرکز کنترل iOS 17 تغییر خواهد کرد، اما در طراحی گیگو شاهد ظاهر به‌روزرسانی شده و شخصی‌سازی Control Center هستیم. از ویژگی‌هایی که شایعه آن‌ها پیش از این مطرح نشده اما در طراحی جدید به چشم می‌خورند می‌توان به قابلیت قفل کردن برنامه‌ها با Face ID و اضافه کردن history در برنامه ماشین‌حساب اشاره کرد.

علاوه بر این شایعات، انتظار می‌رود iOS 17 اپلیکیشن‌های کیف پول و سلامتی ارتقا یافته و Grid view جدید را نیز دریافت کند. گرید ویو به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی بین تصاویر پس‌زمینه در صفحه قفل و اپلیکیشن اخبار اپل جابجا شوند. همچنین ممکن است شاهد اولین نسخه iOS باشیم که از برنامه‌های نصب شده از خارج از فروشگاه App پشتیبانی می‌کند که البته فعلا فقط برای کاربران ساکن در اتحادیه اروپا قابل استفاده است.

iOS 17 و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در رویداد افتتاحیه WWDC ۲۰۲۳ در تاریخ ۱۵ خرداد ماه ساعت ۸:۳۰ شب به وقت تهران معرفی خواهند شد که ما برای شما عزیزان این رویداد را به صورت زنده در وب‌سایت و کانال آپارات علاالدین پوشش خواهیم داد.

اخبار مرتبط: