اپل امروز برنامه زمان‌بندی رویداد WWDC 2023 را اعلام کرد که از ۱۵ تا ۱۹ خرداد برگزار می‌شود. برنامه زمان‌بندی نشان می‌دهد که سخنرانی اصلی اپل در ۱۵ خرداد ساعت 10 صبح به وقت اقیانوس آرام آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که این شرکت از سیستم عامل‌های جدید iOS 17، macOS 14، watchOS 10، هدست واقعیت ترکیبی AR/VR ، مک بوک ایر ۱۵ اینچی و موارد دیگر رونمایی کند.

برنامه کامل روز اول WWDC:

در زمان‌بندی رویداد WWDC 2023 آمده که شروع این رویداد با سخنرانی اصلی اپل در ۱۵ خرداد ساعت ۸:۳۰ شب بوده و پس از آن شاهد بخش «وضعیت پلتفرم» خواهیم بود. این ویدیو سخنرانی دوم اپل بوده که با تمرکز بر توسعه‌دهندگان و مروری بر ابزارها و فناوری‌های جدید در سراسر پلتفرم‌های اپل برگزار می‌شود.

سخنرانی اصلی

۱۵ خرداد، ۸:۳۰ شب به وقت تهران
این رویداد بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین WWDC است که تا به امروز برگزار شده و تمرکز آن به‌روزرسانی‌هایی است که اواخر امسال برای پلتفرم‌های اپل عرضه می‌شوند. این بخش از رویداد از طریق وب‌سایت apple.com، برنامهApple Developer، اپلیکیشن Apple TV و همین‌طور سرویس YouTube در دسترس خواهد بود و پس از پایان رویداد، می‌توانید این رویداد را در یک ویدئو ضبط شده ببینید.

وضعیت پلتفرم

۱۵ خرداد، ۱۱:۵۹ شب به وقت تهران
در زمان‌بندی رویداد WWDC 2023 اعلام شد که بخش وضعیت پلتفرم هم در آن وجود دارد. در این بخش توسعه‌دهندگان یاد خواهند گرفت که چگونه می‌توانند برنامه‌های خود را با بررسی عمیق‌تر ابزارها، فناوری‌ها و پیشرفت‌های جدید در پلتفرم‌های اپل به سطح بالاتری برسانند. این بخش از رویداد نیز از طریق برنامه Apple Developer و وب سایت Apple Developer پخش می‌شود.

جوایز طراحان

۱۶ خرداد، ۵ بامداد به وقت تهران
جوایز طراحان اپل از هنر، خلاقیت و تخصص فنی جامعه توسعه‌دهندگان اپل تجلیل می‌کند. فهرست کامل نامزد‌های نهایی در وب‌سایت اپل با دسته‌هایی از جمله همه‌گیری، لذت و سرگرمی، تعامل، تأثیر اجتماعی، تصاویر و گرافیک، و نوآوری موجود است. برندگان جایزه طراحی اپل امسال از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت توسعه‌دهنده اپل معرفی خواهند شد.

WWDC 2023 عمدتاً آنلاین خواهد بود و در قالب ۱۷۵ ویدیو در وب‌سایت Apple Developer و در برنامهApple Developer در دسترس خواهد بود تا همه به صورت رایگان تماشا کنند. همچنین توسعه‌دهندگان و برخی از اصحاب رسانه‌ (که به‌طور تصادفی انتخاب شده‌اند) دعوت شده‌اند تا در Apple Park و در تاریخ ۱۵ خرداد ماه شرکت کنند تا ویدیوی اصلی را با هم تماشا کنند و با برخی دیگر از تیم‌های اپل ملاقات کنند.

در پانزدهم خرداد ماه از تحریریه علاالدین کنفرانس WWDC 2023 را به‌صورت زنده برای شما پوشش می‌دهیم که می‌توانید همین‌جا یا در کانال آپارات همراه ما باشید.

خبر مرتبط: هرآنچه از مراسم WWDC 2023 انتظار داریم