آیوی راس نایب رئیس گوکل در پادکست معرفی محصولات گوگل عنوان کرد گوشی تاشو دوم گوگل بنا به دلایلی فعلا عرضه نخواهد شد.

در آخرین قسمت از پادکست‌ معرفی محصولات گوگل به نام «Pixel Perfect»، آیوی راس، ایزابل اولسون و کلود زلوگر درباره طراحی جدیدترین محصولات پیکسل صحبت کردند. در این پادکست ۱۷ دقیقه‌ای درباره طراحی سه محصول جدید گوگل؛ پیکسل 7a، پیکسل فولد و پیکسل تبلت صحبت شد.

هنگامی که موضوع به طراحی لولا گوشی تاشو پیکسل فولد رسید، آیوی راس عنوان کرد گوگل قصد داشت دو گوشی تاشو را به‌صورت همزمان معرفی و وارد بازار کند، اما به دلایل فنی و مشکلات طراحی از معرفی آن در سال ۲۰۲۳ منصرف شد.

طراحی پیکسل تاشو

در این پادکست آیوی راس اشاره‌ای به طراحی گوشی تاشو دوم نکرد و هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی همان پیکسل فلیپ است که از قبل شایعاتی درباره آن در سایت‌های خبری منتشر شده بود یا خیر. با این حال احتمال اینکه گوگل گوشی پیکسل فلیپ را معرفی کند وجود دارد. ضمن اینکه جورج هوانگ، مدیر محصولات گوگل در جریان کنفرانس I/O تائید کرد که گوگل علاقمند به بررسی ترکیب‌های متفاوت مانند مدل فلیپ است.

با توجه به اظهارات آیوی راس می‌توان نتیجه گرفت دستگاهی که گوگل روی آن کار می‌کرد پیکسل فلیپ است. این موضوع نشان می‌دهد که گوگل به‌صورت جدی قصد ورورد به بازار گوشی‌های تاشو و رقابت با غول کره‌ای را دارد.

البته برخی منابع اعلام کرده‌اند که تصمیم گوگل برای لغو این پروژه در سال جاری براساس عوامل متعددی از جمله نگرانی در مورد هزینه‌های بالای تولید است. با توجه به معرفی چندین گوشی تاشو از شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ، هواوی و شیائومی، این نگرانی وجود داشت که بازار بیش از حد اشباع شود و منجر به فروش و سود کمتر برای گوگل شود.

اخبار داخلی: گوگل پیکسل فولد معرفی شد