اپل در کنفرانس سالانه WWDC از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوشی‌هایش رونمایی و به تازگی اعلام کرده که دومین نسخه بتا iOS 17 را منتشر می‌کند.

پس از ماه‌ها انتظار، اولین نسخه بتای آی او اس ۱۷ در کنفرانس سالانه WWDC برای توسعه‌دهندگان منتشر شد؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که این به‌روزرسانی تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و تنها چند ویژگی جدید اضافه شده است. البته لازم به ذکر است که کمپانی اپل با عرضه هر نسخه بتا قابلیت‌های جدیدی را معرفی می‌کند؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد قابلیت‌هایی باشیم که در کنفرانس توسعه‌دهندگان صبحتی از آن‌ها به‌میان نیامده باشد.

با‌این‌حال، روز پنج‌شنبه غول کریپتینویی از دومین نسخه بتا iOS 17 رونمایی کرد و به‌زودی در دسترس توسعه‌دهندگان برنامه‌های آیفون قرار می‌گیرد تا با تغییرات و ویژگی‌های جدید به گسترش برنامه‌های خود بپردازند؛ در ادامه به برخی از این قابلیت‌های می‌پردازیم.

قابلیت Crossfade در iOS 17

برای مثال، ویژگی جدید ایردراپ که در آپدیت جدید ارائه شده است به کاربران اجازه می‌دهد که با نزدیک کردن آیفون‌های خود فرآیند انتقال داده‌ را آغاز کنند. همچنین، برنامه مکان‌یابی دارای گزینه‌ جدیدی به‌نام MicroLocation است که درصورت فعال بودن می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را در برنامه‌ها اشتراک‌گذاری کند.

حالت استندبای می‌تواند از ورود اعلان‌های غیرضروری در ساعات استراحت جلوگیری کند؛ اما همچنان پیام‌های ضروری که توسط کاربر شخصی‌سازی می‌شود دریافت می‌شوند. علاوه‌بر این، ویژگی Crossfade به‌روزرسانی شده و می‌توانید از آهنگی به آهنگ دیگری بروید بدون آن‌که موسیقی شما قطع شود. این ابزار مدت‌ها قبل توسط بسیاری از رقبای اپل موزیک مانند اسپاتیفای ارائه شده است.

اخبار مرتبط: فاصله صفحه‌نمایش آیفون با چشم کم شود iOS 17 هشدار می‌دهد