به نظر می‌رسد سامسونگ آماده است تا یک بار دیگر از اپل الهام بگیرد و راه این شرکت آمریکایی را در زمینه ارتباط گوشی‌های هوشمند با شبکه‌های ماهواره‌ای دنبال کند. اپل در همکاری با شبکه ماهواره‌ای گلوب‌استار سیستم اختصاصی ارتباط ماهواره‌ای Emergency SOS را راه‌اندازی کرده است و خدمات آن را در دسترس کاربران گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو قرار داده است. به شکل مشابه،سامسونگ هم تصمیم گرفته تا طی همکاری با سیستم ماهواره‌ای ایریدیوم قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای سری گلکسی S23 بیاورد.

ایریدیوم یک سیستم ماهواره‌ای قدرتمند متشکل از 66 ماهواره است که در مدار پایین زمین در حرکت‌اند و خدمات مخابراتی و اینترنتی ارائه می‌دهند. سامسونگ طی دو سال گذشته در حال کار روی غلبه بر چالش‌های فنی ارائه امکان ارتباطات ماهواره‌ای به گوشی‌های هوشمند بوده و به نظر می‌رسد که بالاخره موفق شده است. با استفاده از ارتباط ماهواره‌ای،‌ کاربران می‌توانند در مکان‌هایی که سیگنال مخابراتی تلفن همراه وجود ندارد،‌ در سطح محدود برای ارتباطات اورژانسی از طریق ماهواره پیام‌های متنی مخابره کنند یا تصاویری با حجم کوچک (در حد کیلوبایت) ارسال نمایند.

اگر پیش‌ازاین یک گوشی تلفن همراه باقابلیت ارتباط ماهواره‌ای دیده باشید،حتماً می‌دانید که چالش اصلی در آنها کوچک کردن اندازه آنتن است تا بتواند در قاب گوشی جا بگیرد. آنتنی که آن‌قدر بزرگ است که عملاً اندازه گوشی را دو برابر می‌کند. اپل در سال جاری میلادی توانست این چالش را حل کند و یک آنتن ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو خود اضافه کند. حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ هم به این موفقیت دست پیداکرده است و ارتباط ماهواره‌ای برای سری گلکسی S23 در راه است.

البته سامسونگ این قابلیت را باهدف منطقه کره جنوبی توسعه نداده،چراکه گستره زمین این کشور کوچک است و سرویس‌های 5G به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران این منطقه هستند. بااین‌حال سامسونگ با این قابلیت بیشتر بازار آمریکای شمالی و جنوبی،اروپا و روسیه را هدف گرفته است. هرچند در چین هنوز زیرساخت‌های کافی برای ارائه خدمات ارتباط ماهواره به‌صورت کامل وجود ندارد. بر اساس شایعاتی که پیش‌ازاین منتشرشده بود گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ از نوع سریع‌تری از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده خواهند کرد. این گوشی‌ها قرار است در بهمن‌ماه معرفی و وارد بازار شوند.

خبر مرتبط: هرآنچه از گوشی های سری گلکسی S23 می دانیم