مدیرعامل شرکت پارس سامتل قشم با اشاره به تولید گوشی‌ نوکیا در ایران اعلام کرد از سال گذشته تاکنون حدودا 120 هزار دستگاه گوشی موبایل نوکیا در کشور تولید و به بازار عرضه شده است.

امسال در نمایشگاه الکامپ 1403 مانند روال سال‌های قبل شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و ارتباطات حضور گسترده‌ای دارند که یکی از این شرکت‌ها، شرکت پارس سامتل قشم، نماینده رسمی برند نوکیا در ایران است. خبرنگار رسانه علاءالدین نیز به سراغ مدیرعامل این شرکت رفته و سوالاتی را از او پرسیده است. ایمان قوامی‌نو مدیرعامل شرکت پارس سامتل قشم در گفتگو با خبرنگار علاءالدین درمورد تولید گوشی‌ نوکیا در ایران اعلام کرد که درحال حاضر دو مدل C21 و C30 در ایران توسط این شرکت تولید می‌شود. قوامی‌نو همچنین از برنامه این شرکت برای تولید تمامی مدل‌های گوشی نوکیا درایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که همزمان با معرفی و عرضه جهانی تمامی مدل‌های گوشی نوکیا، در ایران نیز فرآیند تولید و عرضه به‌صورت موازی پیش برود.

تولید گوشی‌ نوکیا

شایان ذکر است که شرکت پارس سامتل قشم در منطقه آزاد اقتصادی قشم واقع شده است و طبق آمار منتشر شده تعداد 15 شرکت تولیدکننده موبایل برای فعالیت و مستقر شدن در این منطقه از دولت درخواست زمین کرده‌اند. مجتبی حسین‌پور مدیرکل بخش سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی پیام با اعلام اینکه دولت باید برای این شرکت‌ها امکانات و شرایط مساوی درنظر بگیرد، گفت که این نهاد اجازه حذف کردن شرکت‌های متقاضی را ندارد اما با وجود این تعدادی ازاین شرکت‌ها به‌دلیل آنکه نمی‌توانند محصول نهایی را تولید کنند از رقابت حذف می‌شوند.

همچنین حسین‌پور در ادامه صحبت‌هایش به مزایای استقرار شرکت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام پرداخت و دراین باره گفت شرکت‌هایی که دراین منطقه واقع می‌شوند می‌توانند فارغ از پرداخت‌های گمرکی با بهترین مواد اولیه خارجی، محصولاتشان را تولید کنند. همچنین تمام مجوزهای موردنیاز نیز دراین منطقه صادر می‌شود.

گفتنی است که منطقه آزاد اقتصادی پیام به‌وسعت 3 هزار و 600 هکتار در جنوب شرقی استان البرز واقع شده و درحال حاضر تعداد 320 شرکت فعال را در خود جای داده است.