ظاهرا سامسونگ در تلاش برای کاربردی‌تر کردن صفحه بیرونی Z Flip 5 است، از این‌رو برای بهینه‌سازی برنامه‌های مخصوص حالت تاشده پرچمدار جدیدش با گوگل همکاری می‌کند.

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 را در کنار گلکسی زد فولد 5 طی رویداد Unpacked در کره ۴ مرداد ماه معرفی کند. البته هنوز تاریخ ۴ مرداد تایید رسمی نشده ولی قطعا در هفته اول مرداد برگزار خواهد شد.

به هر حال، بر اساس شایعات قبلی صفحه نمایش بیرونی Z Flip 5 احتمالا نسبت به نسل قبلی بسیار بزرگ‌تر باشد. طبق یک گزارش جدید این نمایشگر بزرگ‌ قرار است برنامه‌های بهینه‌سازی شده ویژه گوگل را در خود جای دهد.

ظاهراً سامسونگ برای بهینه‌سازی برنامه‌هایی مثل Maps، Messages و حتی یوتیوب برای صفحه بیرونی، با گوگل همکاری نزدیکی داشته است. در راستای این مشارکت، هنگامی که یک Flip5 دریافت کردید، می‌توانید بدون نیاز به باز کردن دستگاه پیامک ارسال کنید، ویدیوها را تماشا کنید و مکان‌ها را جستجو کنید.

برنامه هایی که برای صفحه بیرونی Galaxy Z Flip5 در دسترس هستند

به نظر می‌رسد این اقدام سامسونگ صفحه نمایش بیرونی را نسبت به گوشی‌ Find N2 Flip شرکت Oppo کاربردی‌تر کند؛ چرا که گوشی اوپو با وجود صفحه نمایش بیرونی بزرگ‌تر کاربرد چندانی ندارد. سامسونگ قصد ندارد اشتباه اوپو را تکرار کند و به همین دلیل در حال آماده‌سازی مجموعه‌ای از برنامه‌های بهینه‌سازی شده (از جمله کیبورد مخصوص صفحه نمایش بیرونی در حالت تاشده) است.

اینکه برنامه‌های شخص ثالث بیشتری به مرور زمان از اجرا بر روی صفحه بیرونی Flip5 پشتیبانی خواهند کرد یا نه، هنوز مشخص نیست. اما گوگل در میان برنامه‌های اندرویدی پرکاربرد قرار می‌گیرد، بنابراین بهینه‌سازی آن‌ گام بزرگی برای کاربردی کردن صفحه بیرونی است.

اخبار مرتبط: مراسم آنپکد سامسونگ جداگانه در آمریکا هم برگزار می‌شود