بالاخره پس از مدت‌ها آزمایش، زمان عرضه One UI 6.0 برای دستگاه‌های سامسونگ مشخص شده که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ قرار است بر نحوه تعامل کاربران با دستگاه‌هایشان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در این سری، افزایش قابلیت‌های شخصی‌سازی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا حتی بیشتر از گذشته، بخش‌های مختلف سیستم را بر‌اساس سلیقه خود تنظیم کند.

گوگل هم در ابتدای ماه به صورت رسمی اندروید ۱۴ را برای دستگاه‌های خود عرضه کرد که در آن، ویژگی‌های جدید گنجانده شده بود. کار بر روی رابط کاربری جدید با اندروید جدید تنها به سامسونگ محدود نمی‌شود و شرکت‌های دیگر هم در حال حاضر روی این نسخه از اندروید کار می‌کنند.

قابلیت‌های رابط کاربری One UI 6.0

مدت نسبتا زیادی است که سامسونگ روی نسل جدید رابط کاربری خود کار می‌کند و شواهد نشان می‌دهند این رابط تقریبا به صورت کامل آماده است. سرعت انتشار بروزرسانی‌های سامسونگ به مرور زمان افزایش یافته و حالا به حدی رسیده که می‌توان انتظار داشت تا آپدیت دستگاه‌های جدید تنها چند ماه طول بکشد.

یک افشاگر توییتری متوجه حضور بروزرسانی‌های سامسونگ با پسوند BWJG در سرور‌های این شرکت شد. این تگ‌ها برای نسخه‌های پایدار استفاده می‌شوند و مشخص است که این رابط هم بعد از اجرای چند تست، به پایداری کامل خواهد رسید. البته همین افشاگر در سیستم‌های شرکت متوجه حضور یک نسخه بتا دیگر شد که احتمالا آخرین نسخه آزمایشی وان یو‌ آی ۱۴ به حساب می‌آید.

احتمال بسیار زیاید وجود دارد که عرضه One UI 6.0 بعد از این نسخه آزمایشی انجام شود و اولین دستگاه‌های دریافت کننده آن، سری اس ۲۳ خواهند بود. البته نمی‌توان روی این موضوع حساب زیادی باز کرد زیرا شایعه شده که سامسونگ قرار است رابط کاربری جدید خود را به صورت همزمان با معرفی سری گلکسی اس ۲۴ معرفی کند.

نظر شما در مورد زمان عرضه One UI 6.0 چیست؟ آیا این رابط تفاوت زیادی با نسخه‌های قبلی خود خواهد داشت؟

مطالب مرتبط: