سامسونگ و مدیاتک که از برترین ارائه‌دهندگان تجهیزات ارتباط جهانی هستند برای پیشرفت سرعت آپلود ارتباطات 5G با یکدیگر همکاری می‌کنند.

طی یک دهه اخیر، غول فناوری کره‌ای با سرعت چشمگیری رشد می‌کند و محصولات منحصربه‌فردی را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین این کمپانی به‌عنوان یکی از برترین سرویس‌دهندگان بین‌المللی تجهزات ارتباطی محسوب می‌شود و قصد دارد سرعت آپلود در ارتباطات 5G را گسترش دهد. برهمین‌اساس اعلام کرد که پروژه‌ای را با همکاری کمپانی تایوانی مدیاتک در آزمایشگاه اختصاصی سامسونگ مستقر در شهر سوون، کره‌جنوبی به‌پایان رسانده‌اند.

طبق اطلاعات به‌دست آمده از دیتابیس‌های ارتباط 5G، در این آزمایش با تجمیع فرکانس 2CC CA با باند C که از خروجی و وردودی چندگانه بهره‌ می‌برند به رکورد جدیدی دست یافتند که بسیار غیرقابل تصور توصیف می‌شود.

Breaking 5G Upload Speed

در این آزمایش، رادیوهای C-Band Massive MIMO شبکه سامسونگ با واحد توزیع شده مجازی و هسته 5G مورد استفاده قرار گرفت. همچنین، کمپانی مدیاتک از دستگاهی آزمایشی با تراشه جدید M80 برای این پروژه رونمایی کرد که از یک کانال با سه آنتن ۱۹۰۰ مگاهرتز، ۳.۷ گیگاهرتز و ۳.۷ گیگاهرتز برای دستیابی به حداکثر سرعت آپلود ۳۶۳ مگابیت برثانیه استفاده کرد؛ سامسونگ در گزارش‌های خود بیان کرد این سرعت نزدیک‌ترین حالت به‌ قابلیت‌های آنتن‌های 3Tx محسوب می‌شود.

در کنار سرعت آپلود فوق‌العاده آنتن‌های 3Tx، این سیستم از مزایای بیشتری برخوردار است که به افزایش عملکرد کلی شبکه‌های اینترنت کمک می‌کند. به‌یاد داشته باشید که گوشی‌های هوشمند فعلی و سایر دستگاه‌های مجهز به ارتباطات 5G تنها می‌توانند آنتن‌های 2Tx را پشتیبانی کنند؛ دستیابی به‌چنین سرعتی در آنتن‌های 3Tx نوید بهبود کیفیت آپلود شبکه را می‌دهد که می‌تواند برای بخش زنده ویدئویی با رزولوشن بالا و گیمر‌ها مفید باشد.

البته باید توجه داشت که تمامی این مراحل به‌صورت آزمایشی انجام شده است و شاید تا سال‌های آینده شاهد ورود آن به شبکه اینترنت محلی نباشیم. در سال ۲۰۲۲، سامسونگ در آزمایشی مشابه با مشارکت کمپانی کوالکام توانست به سرعت حداکثری ۸ گیگابیت برثانیه دست یابد؛ اما اپراتورهای محلی تنها بخشی از این سرعت را در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط: آزمایش اینترنت ۶G در چین با سرعت ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه