گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی سامسونگ قصد دارد با استفاده از دانش داخلی یک سنسور با ابعاد یک اینچی را توسعه دهد تا نسل آینده پرچمداران این مجموعه بزرگ با تحول عظیمی در صنعت گوشی‌های هوشمتد مواجه شود.

همان‌طورکه می‌دانید، بازار گوشی‌های هوشمند با سرعت سرسام‌آوری حرکت می‌کند و همواره نوآوری‌های فوق‌العاده جذابی ازسوی کمپانی‌ها بزرگ مانند شیائومی، سامسونگ و اپل را شاهد هستیم که نشان می‌دهد این تولیدکنندگان با استفاده از دانش مهندسان و طراحان‌شان قصد کسب جایگاه نخست در دنیای گوشی‌های هوشمند را دارند. ازسوی‌دیگر، باید اشاره کرد کمپانی‌های کوچک‌تر مانند وان پلاس و اوپو نیز با مشارکت یک‌دیگر از فناوری‌های قابل‌قبولی در حوزه باتری و سیستم دوربین رونمایی می‌کند.

طی یک سال اخیر، چند کمپانی بزرگ گوشی‌های هوشمند مانند شیائومی و وان پلاس از سنسور یک اینچی برای گوشی‌های هوشمندشان استفاده کردند که تحول عظیمی را به‌وجود آورد. اکنون، غول فناوری کره‌ای نیز می‌خواهد وارد میدان شود و سنسوری یک اینچی را برای بهبود تجربه کاربری و کیفیت تصاویر در شرایط نوری مختلف تولید کند؛ البته باید گفت توسعه چنین سنسوری با تکنولوژی پیشرفته زمان‌بر خواهد بود و کاربران نباید حداقل برای یک یا دو سال آینده انتظار معرفی آن را داشته باشند.

مشخصات دوربین ۱ اینچی سامسونگ

یک منبع‌ آگاه خبری در شبکه اجتماعی توییتر X، با انتشار پستی اعلام کرد سامسونگ پس‌از سال‌ها بهره‌مندی از سنسورهای یکسان برای گوشی‌های هوشمندش قصد دارد روی طراحی و توسعه یک سنسور جدید با ابعاد یک اینچی کار کند تا بتواند تجربه کاربری را برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای بهبود بخشد. ازسوی‌دیگر، باید گفت درکنار بهبود سخت‌افزاری، سامسونگ باید روی نرم‌افزار دوربین و سیستم ویرایش کار کند تا بتواند آن را برای نسل‌های بعدی بهینه‌سازی کند.

علاوه‌براین، افشاگر معروف چینی، Revegnus، در توییتی جداگانه از مشخصات جدید سنسور جدید سامسونگ رومایی کرد نشان می‌دهد این لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۰.۹۸ به‌همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز معرفی خواهد شد. درحال‌حاضر، سنسورهای یک اینچی گوشی‌های هوشمند به‌صورت دقیق یک اینچی نیستند؛ اما سامسونک قصد دارد سنسوری را ارائه دهد که به‌صورت دقیق از ابعاد یک اینچی برخوردار است و می‌تواند بهترین تصاویر احتمالی را به‌ثبت برساند.

متاسفانه به‌دلیل شروع روند تحقیق‌وتوسعه این سنسور، شاهد حضور آن در گلکسی اس ۲۴ اولترا نخواهیم بود و باید تا نسل‌های بعدی یعنی گلکسی اس ۲۵ اولترا یا گلکسی اس ۲۶ اولترا صبور باشیم و ببینیم مهندسان ارشد غول فناوری کره‌ای چه‌زمانی می‌تواند آزمایش‌ها و تست‌های نهایی را با موفقیت بگذرانند. هما‌ن‌طورکه می‌دانید، سامسونگ به‌دلیل پشتیبانی از بهترین سیستم دوربین، طرفدارانش از آن انتظارات زیادی دارند و درصورت معرفی محصولی نامناسب و بی‌کیفیت با انتقادهای شدیدی روبه‌رو خواهد شد.

اخبار مرتبط: