طبق‌گزارش‌ها، دوربین گلکسی زد فولد ۶ گوشی تاشو جدید سامسونگ، هیچ تفاوتی با نسل قبل نخواهند داشت.

براساس گزارش‌های منتشر شده از منابعی نزدیک به کمپانی سامسونگ، به‌نظرمی‌رسد علاقه‌مندان به ارتقاء دوربین در گوشی تاشوی پرچمدار آینده این شرکت، گلکسی زد فولد ۶، ناامید شوند. Ice Universe، منبعی که عموما در زمینه افشاگری‌های مرتبط با سامسونگ از اعتبار بالایی برخوردار است، ادعا می‌کند سیستم دوربین فولد ۶ نسبت به نسل قبلی، یعنی فولد ۵، تغییری نداشته و مشخصات آن مشابه فولد۴ نیز خواهد بود. طبق‌این افشاگری، «تمامی مشخصات دوربین، شامل دوربین جلو، دوربین عقب، دوربین زیر نمایشگر و مقدار دیافراگم، کاملاً یکسان بوده و هیچ‌گونه ارتقایی صورت نگرفته است.»

با درنظرگرفتن پیشرفت‌های قابل‌توجه رقبا همچون هواوی و شیائومی در حوزه دوربین گوشی‌های هوشمند، عدم ارتقاء دوربین در گلکسی زد فولد ۶ می‌تواند به نقطه ضعفی برای این محصول تبدیل شود. دلایل این تصمیم سامسونگ هنوز مشخص نیست؛ اما احتمالا تمرکز برروی جنبه‌های دیگر گوشی نظیر طراحی، نمایشگر و عملکرد، اولویت این کمپانی کره‌ای بوده است.

همانطورکه اشاره شد، با توجه به عدم تغییر دوربین در گلکسی زد فولد ۶، این گوشی همچنان از: حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8expand_more، لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال ۳ برابر، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه بهره خواهد برد. به احتمال زیاد، همچنان شاهد لرزشگیر اپتیکال (OIS) در لنزهای اصلی و تله‌فوتو خواهیم بود.

دوربین زد فولد ۶

بااین‌حال، لازم‌ به‌ذکر است که سرعت نوآوری سامسونگ در گوشی‌های تاشو طی‌سال‌های اخیر کند شده است، درحالی که برندهای چینی مانند ویوو و اوپو به‌طور مداوم در حال پیشرفت بوده‌اند. برای‌مثال، جدیدترین گوشی تاشوی ویوو یعنی ایکس فولد ۳ پرو باوجود باتری قابل‌توجه ۵۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که حتی از برخی گوشی‌های غیر تاشو مانند آیفون ۱۵ پرو مکس هم بزرگ‌تر است، عنوان سبک‌ترین گوشی تاشوی جهان را به خود اختصاص داده است. وزن این گوشی تنها ۲۳۶ گرم است. علاوه بر این، ایکس فولد ۳ پرو از مجموعه دوربین فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد که احتمالاً آن را به بهترین گوشی تاشوی حال‌حاضر از نظر دوربین تبدیل می‌کند.

بااین‌حال، به‌نظرمی‌رسد سامسونگ لیست بهینه‌سازی‌های زد فولد ۶ را در حد موارد معمول مانند به‌کارگیری پردازنده نسل جدید نگه داشته است. اما در سوی دیگر، گزارش‌هایی حاکی‌ازآن‌ است که شاید امسال شاهد تغییر قابل‌توجهی در طراحی زد فولد ۶ باشیم. گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد نمایشگر بیرونی این گوشی را عریض‌تر کند تا درحالت بسته شدن، حس و حال یک گوشی معمولی را القا نماید. به‌غیر ازاین‌مورد، تاکنون افشاگری‌ها حاکی از عدم‌وجود تغییرات یا ارتقاء‌های عمده‌ دیگری در گوشی تاشوی جدید سامسونگ هستند.

این‌گزارش نقاط قوت و ضعف احتمالی گلکسی زد فولد ۶ را برجسته می‌کند. درحالی‌که فقدان ارتقاء دوربین ممکن است برای برخی از کاربران ناامیدکننده باشد، اما طراحی نوآورانه نمایشگر بیرونی می‌تواند برای علاقمندان به گوشی‌های تاشو جذابیت داشته باشد.

اخبار مرتبط: