در یک طرح آزمایشی شرکت سامسونگ نسخه‌ای از گلکسی زد فلیپ 6 را برای استفاده از دوربین روی لباس پلیس آمریکا تعبیه کرده است.

شرکت کره‌ای سامسونگ اقدام با اجرای یک طرح آزمایشی در 25 اداره پلیس در پنج ایالت کرده است که براساس آن از گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ برای اجرای قانون استفاده شده است.

سامسونگ در وبلاگ خود پستی منتشر کرده که نشان می‌دهد چگونه مجریان قانون از گوشی گلکسی زد فلیپ استفاده می‌کنند. دو سال پیش طی یک برنامه آزمایشی پلیس شهر کیمبرلینگ و پلیس هند در میسوری از گوشی‌های تاشو برای عملیاتی بهره بردند تا نشان‌ دهند که چگونه این وسایل الکترونیکی می‌تواند عملیات روزانه نیروها را بهبود بخشد.

این‌بار نیز سامسونگ با گذاشتن گوشی‌های جدیدش در اختیار پلیس قصد دارد تا در بهبود امنیت جامعه تاثیرگذار باشد. پس از پایان برنامه آزمایشی، سایر بخش‌های پلیس آمریکا از دوربین دستگاه‌های Flip در لباس فرم استفاده خواهند کرد. این طرح آزمایشی به 25 اداره پلیس مترو در پنج ایالت آمریکا ابلاغ شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ با شرکت Visual Labs همکاری کرده تا دستگاه‌های تلفن همراه را برای استفاده به‌‌عنوان دوربین‌های بدنه و داشبورد تغییر کاربری  دهد و سفارشی کند. این تغییرات، مانند تغییر جای دکمه صدا برای روشن کردن دوربین، آسان‌تر و سریع‌تر ضبط در زمان عملیات صورت گرفته است.

این اقدام جالبی است که سامسونگ برای مخاطبان آمریکایی خود در نظر گرفته است. براین اساس، سامسونگ از جمله شرکت‌های فناوری است که با تغییر کاربری محصولات خود به اجرای قانون کمک می‌کند.