به مناسبت روز جهانی سلامت روان، سامسونگ اعلام کرد با متخصصان بیمارستان ماساچوست برای تحقیق روی سلامت روان با کمک از اطلاعات گلکسی واچ همکاری می‌کند.

امروز ۱۸ مهرماه مصادف با ۱۰ اکتبر روز جهانی سلامت روان است. سامسونگ در یک بلاگ با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامت جهانی اعلام کرد که از هر ۸ نفر در جهان، یک نفر از بیماری روانی رنج می‌برد. در این گزارش آمده است که متاسفانه معمولا بیماری‌های مرتبط با سلامت روان مورد توجه واقع نمی‌شود و حتی بسیاری از مشکلات روانی نادیده گرفته می‌شود. به همین دلیل سامسونگ اعلام کرد برای آگاهی بخشی بیشتر در این زمینه اقدام به همکاری با بیمارستان عمومی ماساچوست کرده تا با کمک متخصصان مطالعاتی را برای درک بهتر رابطه برنامه روزانه با سلامت روان برگزار کند.

ساعت‌های گلکسی به تحقیق روی سلامت روان کمک می‌کنند

ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ که به سنسور BioActive مجهز شده‌اند اطلاعات زیادی را برای تحلیل در اختیار می‌گذارند. پیش از این هم در این ساعت‌ها اطلاعات مرتبط با سلامتی عمومی کاربر ارائه می‌شد و به همین دلیل مدیران سامسونگ معتقدند گلکسی واچ می‌تواند کمک بزرگی به تحقیق روی سلامت روان کند. سنسور BioActive در سری گلکسی واچ ۴ معرفی شد و برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن در سری‌های بعد یعنی گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۶ مجددا ارائه شد. درحقیقت ۳ سنسور سلامتی ضربان قلب اپتیکال، ضربان قلب الکتریکی و سنسور آنالیز امپدانس بیوالکتریکی در آن قرار گرفته است.

سامسونگ در همکاری با متخصص بخش روان بیمارستان عمومی ماساچوست از اطلاعاتی که ۳ سنسور مذکور گلکسی واچ ثبت می‌کنند استفاده کرده تا با تحلیل آنها رابطه بین میزان استراحت شبانه، برنامه روزانه، فعالیت‌های فیزیکی و ضربان قلب را با سلامت روان درک کند.

اخبار مرتبط: