محل رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ به همراه تارخ تقریبی آن به صورت رسمی اعلام شده است.

هفته گذشته، لی یانگ هی، رئیس مرکز بازاریابی جهانی سامسونگ تایید کرد که رویداد بعدی گلکسی Unpacked سامسونگ در سئول، کره جنوبی برگزار خواهد شد. یانگ هی پیشتر محل دقیق برگزاری رویداد را اعلام نکرده بود اما امروز سامسونگ یادداشتی مطبوعاتی برای رسانه‌ها ارسال کرد که نشان می‌دهد رویداد Galaxy Unpacked در سئول و در سالن همایش Samseong-dong Gangnam برگزار خواهد شد.

از زمان اولین Unpacked در سال ۲۰۱۰ در لاس وگاس، سامسونگ رویداد جهانی Unpacked را در شهرهای مهم سراسر جهان از جمله بارسلونا، برلین، لندن و نیویورک برگزار کرده است. با برگزاری Unpacked بعدی در سئول، سامسونگ مسیر خود را برای Unpacked دستگاه‌های تاشو تغییر می‌دهد تا بر شهرهای مختلف فرهنگی پیشرو در سراسر جهان که دقیقاً با موضوع تعیین‌شده هر رویداد همسو هستند، تمرکز کند.

این شرکت کره‌ای همچنین اعلام کرده که این رویداد در اولین هفته مرداد برگزار می‌شود که تا حدی شایعات مربوط به این رویداد در ۴ مرداد را تأیید می‌کند.

در حالی که سامسونگ نام محصولاتی را که در رویداد گلکسی Unpacked رونمایی خواهد کرد فاش نکرده، اما تایید کرد که نسل بعدی دستگاه‌های تاشو خود را در این رویداد رونمایی خواهد کرد، یعنی احتمالا گلکسی Z Fold5 و Galaxy Z Flip5 در این رویداد معرفی می‌شوند.

مقاومت در برابر گرد و غبار برای Galaxy Z Fold 5 و Flip 5

ظاهراً سامسونگ قرار است گلکسی Z Fold 5 و Flip 5 را با قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار عرضه کند.

گوشی‌های تاشو به خاطر ماهیت تغییر شکل دهنده معمولا آن چنان مقاوم نیستند، اما سامسونگ تاکنون پیشرفت‌های مهمی در زمینه مقاومت و دوام این دستگاه‌ها داشته است. اولین نسخه گلکسی فولد در مقابل گرد و غبار مقاوم نبود، اما در گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد ۲ بهبودهایی حاصل شد و سپس گلکسی زد فولد 3 و فلیپ 3 با ارائه مقاومت در برابر آب، سطح کاملا جدیدی از دوام را به نمایش گذاشتند و اکنون به نظر می‌رسد که تبلت گلکسی زد فولد 5 و فلیپ 5 در برابر گرد و غبار مقاوم باشند.

یک افشاگر در توییتر ادعا کرده گلکسی Z Fold 5 و Flip 5 از استاندارد IP58 برخوردارند که در برابر گرد و غبار و آب مقاوم خواهند بود که بالاتر از مقاومت IPX8 در Fold 4 و Flip 4 است. با فرض این‌که این عدد در محصول نهایی درست باشد، اولین باری است که دستگاه‌های تاشو سامسونگ مقاومت در برابر گرد و غبار را بدست می‌آورند. در مدل‌های قبلی برس‌هایی در لولا وجود داشت تا از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری کند، که نسبتاً هم مؤثر بود، اما رسیدن به مقاومت واقعی در برابر گرد و غبار کار سختی است، به‌ویژه با توجه به طراحی‌های قبلی سامسونگ که همیشه هنگام تا شدن گوشی دارای شکاف هستند.

اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب را تضمین می‌کنند، اما گوشی‌های تاشو سامسونگ کمی عقب‌تر از آن هستند که به دلیل ماهیت قطعات متحرک آن است، با این حال این یک گام به جلو است.

البته این دستاورد تازه‌ای برای سامسونگ نخواهد بود، چرا که رونمایی هفته گذشته موتورولا Razr و Razr+ امتیاز IP52 را برای هر دو دستگاه به ارمغان آورد، به این معنی که آنها به همان اندازه در برابر گرد و غبار مقاوم هستند (عدد ۵ در IP52) و در عین حال سطح حفاظتی یکسانی در برابر آب ندارند. با این حال، سامسونگ در حال شکست دادن سایرین است، زیرا گوشی‌های تاشوی رده بالایی مانند Oppo Find N2/Flip و Xiaomi Mix Fold 2 یا اصلاً دارای رتبه IP نیستند یا مانند هواوی میت X3 فقط IPX8 را تضمین می‌کنند که هیچ مقاومت تضمین شده‌ای در برابر گرد و غبار ندارد.

اخبار مرتبط: