لیست مشخصات جدیدی از سری گلکسی S24 منتشر شده که نشان می‌دهد نسخه اسنپدراگون گلکسی S24 فقط در کشور آمریکا و کانادا عرضه می‌شود و کاربران سراسر جهان نسخه‌ای با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ را دریافت می‌کنند.

شرکت سامسونگ قرار است چهارشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت ایران در رویداد گلکسی آنپکد از سری گلکسی S24 رونمایی کند. پیش از این در یک افشای بزرگ، لیست مشخصات این سری لو رفت که برخلاف شایعات قبلی، در آن خبری از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ نبود. اکنون لیست مشخصات دیگری منتشر شده که باوجود شباهت کلی، برخی مشخصات در لیست جدید متفاوت است. جالب اینجاست که پیش از این در هیچ شایعه‌ای به نکات متفاوت لیست قبلی اشاره نشده بود و نشان می‌دهد احتمالا مشخصات جدید، دقیق‌تر است. در ادامه به بررسی تغییرات می‌پردازیم.

افشاگری به‌نام WigettaGaming در ایکس (توییتر) تصویری را منتشر کرد که در آن لیست مشخصات گلکسی S24، S24 پلاس و S24 اولترا مشاهده می‌شود. با نگاهی به قسمت پردازنده مشخص می‌شود که نسخه‌های پلاس و اولترا به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز می‌شوند. بااین حال نسخه پایه گلکسی S24 فقط در کشور‌های آمریکا و کانادا از این تراشه بهره می‌برد و نسخه دیگری با پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ در اختیار مشتریان سراسر جهان قرار خواهد گرفت. البته پیش از این و قبل از سری گلکسی S23، نسخه اسنپدراگون پرچمداران سامسونگ برای آمریکا عرضه می‌شد و نسخه اگزینوس برای بقیه جهان توزیع می‌شد.

galaxy24

علاوه‌بر آن، تمامی نسخه‌های سری گلکسی S24 از نمایشگر LTPO امولد با نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند. البته نمایشگر نسخه پایه ۶.۲ اینچی با رزولوشن FHD پلاس است، اما نسخه‌های پلاس و اولترا به پنل‌های ۶.۷ و ۶.۸ اینچی QHD پلاس مجهز می‌شوند. همچنین امروز صبح شایعه‌ای مبنی‌بر استفاده از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی UFS 3.1 در نسخه پایه برای کاهش هزینه‌ها شنیده می‌شد که در این تصویر هم قابل مشاهده است. یکی دیگر از نکات متفاوت در دستگاه‌ها، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی و تله‌فوتو پریسکوپی ۵ برابری است که در نسخه‌های پایه و پلاس قرار ندارد.

یکی از نکات مثبت، استفاده از حافظه رم با فناوری LPDDR5X است که سرعت بالایی دارد. درحالی که گلکسی S24 به ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شود، نسخه‌های پلاس و اولترا از ۱۲ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند. درانتها، باوجود اینکه سامسونگ چند سال است نسخه اولترا را با پیکربندی یک ترابایتی عرضه می‌کند اما در گزارش قبلی خبری از نسخه یک ترابایتی نبود، بااین حال در این گزارش نسخه یک ترابایتی گلکسی S24 اولترا هم قابل مشاهده است.

نظر شما چیست؟ آیا لیست مشخصات منتشر شده دقیق هستند؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: