دقایقی قبل یکی از بزرگ‌تریم افشاها از سری گلکسی S24 شامل تصاویر و مشخصات نسخه‌های پایه، پلاس و اولترا منتشر شد که نشان می‌دهد خبری از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ نیست.

شرکت سامسونگ قرار است ۲۷ دی ماه از سری گلکسی S24 شامل نسخه‌های پایه، پلاس و اولترا رونمایی کند. تاکنون اطلاعات زیادی از این سری منتشر شده است. مثلا قرار است به تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز شود. همچنین گزارش‌های متعددی از افزودن قابلیت های هوش مصنوعی متعدد مانند ۲ مدل Galaxy AI و Gauss منتشر شده بود. علاوه‌بر آن برخی از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه مانند سقف حافظه رم ۱۲ گیگابایتی لو رفت. اکنون گزارشی منتشر شده که تصاویر متعدد از زوایای مختلف هر ۳ گوشی S24، S24 پلاس و S24 اولترا را به‌نمایش می‌گذارد.

این گزارش که توسط افشاگر نام‌آشنا، ایوان بلس در ایکس (توییتر) منتشر شده، یکی از بزرگ‌ترین افشاهای سری گلکسی S24 به‌شمار می‌رود. در ابتدا یک تصویر از تمامی مشخصات کلیدی سری S24 مشاهده می‌شود. در این تصویر بسیاری از مشخصاتی که پیش از این گزارش شده بود، قابل مشاهده است، اما برخی جزئیات که پیش‌تر خلاف آن منتشر شده بود هم در این تصویر دیده می‌شود. مثلا پیش از این گزارش شده بود که زوم پریسکوپی S24 اولترا به ۵ برابر کاهش پیدا می‌کند، اما در این تصویر زوم اپتیکال ۱۰ برابری قابل مشاهده است.

مشخصات فنی گلکسی S24

یکی دیگر از نکات قابل توجه این تصویر این است که در بخش پایین آن، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌عنوان یکی از قابلیت‌های استاندارد نوشته شده که به‌معنی استفاده از آن در تمامی نسخه‌ها است. این اتفاق بسیار مهم است، زیرا پیش از این سامسونگ از تراشه اگزینوس در سری S22 استفاده کرده بود که مشکلاتی از قبیل داغ شدن بیش از حد داشت و عملکرد ضعیف‌تر در همه جوانب از تراشه اسنپدراگون داشت. البته در این لیست، قیمت نسخه‌ها وجود ندارد. بااین حال افشای بزرگ به لیست مشخصات و تکذیب برخی شایعات قبلی ختم نمی‌شود.

در ادامه تصاویر متعددی از این سری منتشر شده که تمامی نسخه‌ها را در رنگ‌ها و زوایای متعدد نشان می‌دهد. طراحی گلکسی S24 تفاوت چندانی با نسخه نسل قبلی ندارد. گفته شده سازندگان به این نتیجه رسیده‌اند که کاربران نمی‌خواهند هر‌ساله تغییرات زیادی را در طراحی گوشی‌های خود ببینند و به همین دلیل شرکت‌ها تمرکز خود را روی ارتقا سخت‌افزاری گذاشته‌اند.

تصاویر گلکسی S24 اولترا

تصاویر گلکسی S24 پلاس هم مانند سال گذشته شباهت‌های زیادی به نسخه پایه دارد و از نظر ظاهری فقط کمی ابعاد آن بزرگ‌تر است. البته افزایش ابعاد باعث شده به‌جای باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که در نسخه پایه استفاده شده، این دستگاه به باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شود. همچنین از نظر رنگ‌بندی هم تفاوتی میان ۲ نسخه وجود ندارد.

تصاویر گلکسی S24

در آخر، تصاویر گلکسی S24 اولترا مشاهده می‌شود. این نسخه هم در کل شباهت‌هایی به نسخه سال گذشته دارد، اما چند المان مهم در طراحی آن تغییر کرده است. مثلا اینکه به‌جای فریم آلومینیومی، از فریم تیتانیومی در آن استفاده شده که باوجود استفاده از رنگ‌های مشابه، بازتاب نور روی سطح آن متفاوت است و برای همین رنگ‌های نسخه اولترا با نسخه‌های پایه و پلاس تفاوت دارد. همچنین نمایشگر تخت آن قابل مشاهده است که پیش از این هم گزارش‌هایی در این باره منتشر شده بود.

اخبار مرتبط: