به‌نقل از یک افشاگر معروف چینی، سامسونگ در سال 2024 میلادی با معرفی سری گلکسی S24 قصد دارد غوغای نرم‌افزاری برپا کرده و بهترین فناوری‌های روز دنیا مانند هوش مصنوعی را به‌همراه مشخصات سخت‌افزاری بهینه دراختیار کاربران قرار دهد.

طی ماه‌های اخیر، ورود فناوری هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین بحث‌ها در حوزه فناوری شناخته می‌شود که تحلیلگران به‌همراه خبرگزاری‌های حوزه تکنولوژی مقاله‌های زیادی را به‌صورت روزانه درباره آن منتشر می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ما می‌دانیم سامسونگ و اپل قصد دارند برای سال 2024 از هوش مصنوعی برای توسعه پرچمداران‌شان استفاده کنند که قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار زیادی را برای کاربران ارائه می‌کند. بااین‌حال، اطلاعات اخیر نشان می‌دهد پرچمداران سری S24 می‌تواند کلیدی پیروزی سامسونگ درمقابل اپل باشد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

ویژگی های سری گلکسی اس 24 بهترین سری سال 2024 است

همان‌طورکه می‌دانید، سامسونگ برای رقابت با خانواده آیفون ۱۵ از سری پرچمدار گلکسی S24 درتاریخ 17 ژانویه مصادف‌با بیست‌وهفتم دی‌ماه رونمایی می‌کند تا بتواند با شکست غول فناوری کوپرتینو جایگاه نخست را در بازار جهانی به‌دست‌ آورد. تاکنون، چندین پرچمدار چینی با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شدند، اما به‌نظر می‌رسد سری گلکسی S24 به‌عنوان اولین پرچمدار واقعی با این پردازنده هشت هسته‌ای وارد میدان می‌شود تا بتواند رقیبی جدی برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس باشد.

برای درک بهتر از عملکرد سری گلکسی S24 باید خاطرنشان کنیم فناوری هوش مصنوعی به‌صورت آن‌دیوایس روی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار گرفته که غول فناوری کره‌ با بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری می‌تواند قابلیت‌های آن را افزایش دهد و دربخش‌های مختلف مانند سیستم دوربین استفاده کند. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ برای تقویت دوربین گلکسی S24 اولترا درمقایسه‌با گلکسی S23 اولترا از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید رونمایی می‌کند تا کاربران بتواند با استفاده از تصاویر بهتری را ثبت کنند؛ برا‌‌ی‌مثال، با فناوری Pixel Binning یا ترکیب پیکسل‌ گلکسی S24 اولترا به‌صورت پیش‌فرض عکس‌ها را با ۲۴ مگاپیکسل به‌جای ۱۲ مگاپیکسل به‌تصویر می‌کشد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی Gauss سامسونگ به سری Galaxy S24 کمک می‌کند

علاوه‌براین، بخش نیمه‌رسانا سامسونگ با تلاش فراوان توانست تراشه ده هسته‌ای اگزینوس ۲۴۰۰ را برای پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد توسعه دهد تا برای تولید سری گلکسی S24 استاندارد در بازار جهانی به‌جز چین و ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز که به‌صورت پیش‌فرض از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و عملکرد آن در گوشی‌های هوشمند سری شیائومی ۱۴، وان پلاس ۱۲ و سری رد مجیک ۹ قابل مشاهده است؛ همچنین، غول فناوری کره‌ای برای بهبود عملکرد پرچمدارانش درکنار تراشه‌ها اقدام به بهینه‌سازی نرم‌افزاری کرده تا بتواند بهترین گوشی‌های سال 2024 را در بازار جهانی عرضه کند.

ماه گذشته، سامسونگ در سکوت خبری از هوش مصنوعی مولد Samsung Gauss رونمایی کرد که به‌عنوان چشم‌انداز نهایی این کمپانی پیشگام در صنعت گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود؛ به‌عبارتی‌دقیق‌تر، Gauss می‌تواند به سرعت پردازش و بهره‌وری انرژی به‌همراه تجربه کاربری کمک شایانی بکند. همچنین، این مولد قادر به درک زبان و پاسخ‌های کاملا مرتبط است که برای نوشتن ایمیل، ترجمه زبان‌ها، ویرایش اساند، کنترل هوشمند دستگاه‌ها و چندین وظیفه انسانی دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ البته باید ذکر کنیم قابلیت‌های Gauss در ابتدای راه محدود خواهد بود و به‌مرور زمان پیشرفت خواهد کرد.

سری گلکسی اس 24 بهترین گوشی های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی در سال 2024

علاوه‌براین، سری گلکسی S24 قابلیت‌های بیشتر را پشتیبانی خواهد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به ترجمه تماس هم‌زمان اشاره کنیم؛ درحقیقت، چنین ویژگی فوق‌العاده‌ای می‌تواند برای افرادی که قصد ارتباط با سایر مردم در کشور‌های مختلف را دارند بیشتر از شخص دیگری کاربردی باشد؛ البته برای مشاغلی که نیاز به مترجم هم‌زمان برای ارتباط دوطرف وجود دارد نیز می‌تواند کاربرد ویژه‌ای داشته باشد، اما باید یادآور شویم قابلیت ترجمه هم‌زمان از چند زبان محدود پشتیبانی می‌کند و برای اضافه شدن سایر زبان‌های زنده دنیا مانند فارسی باید مدت‌زمان بیشتری صبور باشیم.

ازسوی‌دیگر، هوش مصنوعی مولد Samsung Gauss یا Galaxy AI قادر به کدنویسی و خلاصه‌نویسی متون است که می‌تواند برای دانشجویان در رشته‌های تحصیلی مختلف بسیار کاربردی باشد. همچنین، پردازش ویدئویی با هوش مصنوعی سامسونگ چشمگیرتر می‌شود و کاربران می‌توانند با قابلیت‌های اضافه‌شده به سیستم دوربین در شرایط محیطی کم‌نور نیز عکس یا ویدئو با کاهش نویز بهبودیافته بگیرند. درحقیقت، پردازشگر سیگنال تصاویر به‌کمک هوش مصنوعی هنگام خروجی دادن می‌تواند چیزی را به‌شما نشان دهند که یک کاربر به آن علاقه دارد و نیازی به استفاده از برنامه‌های ویرایشی سوم شخص تقریبا وجود ندارد.

اخبار مرتبط: