دیروز لیست مشخصات سری گلکسی S24 شامل دوربین پریسکوپی چهارگانه نسخه اولترا فاش شد، اما گزارش جدیدی نشان می‌دهد این ادعا صحت ندارد.

دیروز شاهد بزرگ‌ترین افشای خبری از سری گلکسی S24 بودیم. در گزارش منتشر شده، لیست تمامی مشخصات گلکسی S24، S24 پلاس و S24 اولترا به‌همراه تصاویر متعدد از زوایای مختلف آنها ارائه شده بود. باوجود تطابق بیشتر مشخصات لیست مشخصات با شایعاتی که پیش از این منتشر شده بود، برخی از آنها متفاوت بودند. مثلا یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها، اشاره به نام تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌عنوان مشخصات استاندارد که در همه نسخه‌ها قرار می گیرد بود، درحالی که پیش از این گزارش‌ها حاکی از تعبیه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در نسخه پایه و تجهیز احتمالی نسخه پلاس به این تراشه بود.

یکی دیگر از نکات جالب لیست مشخصات، پشتیبانی از دوربین پریسکوپی چهارگانه با زوم اپتیکال مختلف ۲، ۳، ۵ و ۱۰ در گلکسی S24 اولترا است. درحقیقت پیش از این گزارش شده بود که این دستگاه به زوم پریسکوپی ۵ برابری مجهز می‌شود و خبری از زوم اپتیکال ۱۰ برابری نخواهد بود. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ در پوستر تبلیغاتی خود کمی اغراق کرده است.

مشخصات فنی دوربین گلکسی S24 اولترا

در لیست مشخصات تبلیغاتی، گلکسی S24 اولترا به سیستم دوربین تله‌فوتو چهارگانه مجهز شده است. تاکنون چنین سیستمی تولید و استفاده نشده و منظور سامسونگ از آن دقیقا مشخص نیست، بااین حال از نظر لغتی یعنی هر ۴ سنسور به زوم اپتیکال (پریسکوپی) مجهز می‌شوند که از ۲ تا ۱۰ برابر زوم بدون افت کیفیت را ارائه می‌دهد. پیش از این گزارش‌ها حاکی از ترکیب زوم پریسکوپی ۳ و ۵ برابری یا ۳ و ۱۰ برابری بودند و هیچ اشاره‌ای به زوم ۲ برابری نشده بود. باتوجه به اینکه شرکت‌ها معمولا در پوسترهای تبلیغاتی خود کمی اغراق می‌کنند یا موضوعات را به‌گونه‌ای منتشر می‌کنند که به‌گونه دیگری به‌نظر برسند، احتمالا این ادعا هم واقعیت ندارد.

اینکه احتمالا خبری از چهار دوربین با زوم پریسکوپی نیست، به‌معنی بد بودن گلکسی S24 اولترا نخواهد بود. این دستگاه قرار است یکی از بهترین گوشی‌های بازار باشد و پس از عرضه با آیفون ۱۵ پرو مکس و سال آینده با آیفون ۱۶ پرو مکس به‌رقابت بپردازد. یادآوری می‌شود تمامی موارد بررسی شده جزو شایعات و اخبار غیررسمی هستند و باید تا زمان معرفی این سری منتظر ارائه جزئیات دقیق باشیم. سری گلکسی S24 قرار است ۲۷ دی ماه در مراسم گلکسی آنپکد سامسونگ معرفی شوند.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ واقعا از چهار دوربین مجزا با زوم پریسکوپی در S24 اولترا استفاده کرده است؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: