شرکت سامسونگ آخرین آپدیت سیستم‌عامل گلکسی A51 5G را منتشر کرد، اما این آپدیت برای نسخه 4G منتشر نشد و به‌نظر می‌رسد زمان خداحافظی با گوشی میان‌رده محبوب فرا رسیده است.

شرکت سامسونگ با گوشی‌های هوشمند در تمامی رده‌های قیمتی بازار شناخته می‌شود. این شرکت هرساله گوشی‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار قدرتمندی راهی بازار می‌کند که به خوبی به رقابت می‌پردازند. اگرچه ممکن است عجیب به‌نظر برسد، فروش محصولات میان‌رده سامسونگ معمولا به اندازه مدل‌های پرچمدار برای غول کره‌ای سود به‌همراه دارد. یکی از بهترین مثال‌ها، گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده سری گلکسی A هستند.

سری گلکسی A با رقم دهگان ۰، ۱ و ۲ جزو نسخه‌های اقتصادی به‌حساب می‌آیند و نسخه‌های با دهگان ۳، ۴، ۵ و ۷ جزو نسخه‌های میان‌رده هستند. درمیان گوشی‌های این سری، گلکسی A51 حدودا ۴ سال قبل منتشر شده و اکنون به نظر می‌رسد زمان خداحافظی با یکی از گوشی‌های موفق سامسونگ در طی سال‌های اخیر فرا رسیده است.

این دستگاه در ۲ نسخه 4G و 5G راهی بازار شد که قرار بود هر ۲ به‌مدت ۲ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل دریافت کنند، اما اکنون آخرین آپدیت فقط برای نسخه 5G گلکسی A51 عرضه شد. این یعنی نسخه 4G LTE به پایان عمر خود رسیده است. ماه گذشته، سامسونگ پشتیبانی از چند دستگاه دیگر را متوقف کرد تا دیگر به‌روزرسانی سیستم‌عامل دریافت نکنند. از جمله دستگاه های حذف شده می‌توان به گلکسی تب S6، تب S6 5G و متاسفانه گلکسی A51 4G اشاره کرد. بااین حال چند دلیل مهم برای محبوبیت گوشی گلکسی A51 وجود دارد.

اول از همه، A51 اولین دستگاهی بود که با اندروید ۱۰ راهی بازار شد. اگرچه درحال حاضر معمولا گوشی‌های پرچمدار صاحب این افتخار می‌شوند، سامسونگ گلکسی A51 را به‌عنوان اولین گوشی با اندروید ۱۰ راهی بازار کرد تا هواداران این سیستم‌عامل به‌فکر خرید آن بیفتند. علاوه‌بر آن، گلکسی A51 یک گوشی کامل بود که در همه زمینه‌ها عملکرد قابل قبولی داشت. این دستگاه به نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED مجهز شده و از پردازنده ۸ هسته‌ای با حافظه رم ۸ گیگابایتی بهره می‌برد.

با پایان پشتیبانی سیستم‌عامل، تمامی گوشی‌های گلکسی A51 به One UI 5 محدود شده‌اند و خبری از نسخه ششم نیست. بااین حال به‌دلیل محبوبیت بالا، دستورالعمل‌های دقیقی برای نحوه نصب کاستوم رام برای آن در سطح اینترنت وجود دارد. بااستفاده از کاستور رام، کاربران می‌توانند قابلیت‌های جدیدی را به رابط کاربری خود اضافه کنند و از ویژگی‌های اندروید جدید بهره‌مند شوند.

قبل از نصب کاستوم رام بای توجه کرد که این‌کار نیاز به دانش فنی و پیدا کردن مرجع معتبر دارد. همچنین اگر در میان مراحل نصب کاستوم رام به مشکل برخورد کنید، ممکن است دستگاه دیگر قابل استفاده نباشد و یک حرکت اشتباه می‌ةواند چنین مشکلی را برای دستگاه ایجاد کند. بنابراین پس از آشنایی با نحوه نصب کاستوم رام، توصیه می‌کنم از منابع معتبری ازجمله XDAForums استفاده کنید.

اخبار مرتبط: