سامسونگ سرمایه‌گذاری بزرگی برای توسعه تبلت تاشو کرده تا دستگاهی سبک و مستحکم با حمل‌پذیری آسان بسازد.

اوایل ماه جاری، تائه مون رو، مدیر بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در مصاحبه با ایندیپندنت گفت که این شرکت لپ‌تاپ و تبلت با نمایشگر تاشو توسعه می‌دهد. او در این باره توضیح داد: «پس از خواندن، مردم کتاب را می‌بندند تا هم قابل‌حمل باشد، هم از محتوای داخل آن محافظت شود. این حرکت به بخشی از رفتار ناخودآگاه ما انسان‌ها تبدیل شده است. به همین دلیل، نمایشگر تاشو که پیش از این در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی زد فولد و فلیپ به کار می‌رفت قرار است در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها هم مورد استفاده قرار بگیرد و برای همین سامسونگ سرمایه‌گذاری بزرگی در این زمینه داشته است».

وی اعلام کرد که سامسونگ درحال توسعه زیرساخت برای تولید محصولات تاشو جدید است تا هر وقت نوآوری معناداری وجود داشت، آماده برای تولید محصولات باشد. همچنین گفت که تبلت و لپ‌تاپ تاشو باید ضخامت و وزن کمی داشته باشد تا حمل آن ساده باشد. علاوه‌بر آن باید مقاومت بالایی داشته باشد تا کاربر مدام نگران آسیب‌دیدگی دستگاه نباشد.

طرح مفهومی تبلت تاشو سامسونگ

شایعات حاکی از آن است که سامسونگ تا قبل از زمستان اولین تبلت تاشو خود را روانه بازار می‌کند. البته بر این اساس، تبلت تاشو قرار بود با سری تب اس ۹ عرضه شود که با توجه به معرفی نشدن آن در رویداد آنپکد سامسونگ، بعید به‌نظر می‌رسد.

همچنین به گزارش LetsGoDigital، پتنت تبلت تاشو سامسونگ با نام «گلکسی زد فولد تب» ثبت شده بود. براساس پتنت، دستگاه از ۲ لولا استفاده می‌کند که هر دو قابلیت تاشدن به داخل و خارج را دارند. البته بخش زیادی از پتنت‌ها معمولا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و برای اطلاع از مشخصات و طراحی تبلت باید منتظر انتشار آنها از افشاگران باشیم.

اخبار مرتبط: