هر ساله نمایشگاه تجاری Display Week از ۲ تا ۴ خرداد برگزار می‌شود و در آن شرکت‌های مختلف، فناوری‌های جدید مرتبط با صفحه‌نمایش را به نمایش می‌گذارند. در این رویداد شاهد رونمایی فناوری‌های جدید صفحه‌نمایش سامسونگ بودیم، این شرکت از یک پنل OLED رول‌شونده ۱۲.۴ اینچی رونمایی کرد. این اولین بار نیست که ما نسخه اولیه از یک پنل رول‌شونده را می‌بینیم، اما اختراع سامسونگ یک گام جلوتر از رقبا است زیرا از نظر ابعاد بزرگترین اختراع تاکنون بوده و با این حال در یک رول کوچک جمع می‌شود.

پنل Rollable Flex

طول این پنل می‌تواند از ۵ سانتی‌متر به بیش از ۲۵ سانتی‌متر برسد. در مقایسه با صفحه نمایش‌های کشویی فعلی، که می‌توانند حداکثر تا ۳ برابر اندازه اصلی خود را افزایش دهند، مقیاس پذیری 5 برابری چشمگیر است.Samsung Display گفته که رسیدن به افزایش طول ۵ برابری با استفاده از یک محور O شکل مانند یک طومار امکان‌پذیر شده است. شرکت سامسونگ نام آن را Rollable Flex گذاشته است.

پنل OLED Flex In & Out

علاوه بر Rollable Flex، سامسونگ پنل OLED Flex In & Out را معرفی کرد. این پنل برخلاف فناوری فعلی که در گوشی‌هایی مانند گلکسی Flip 4 و Fold 4 سامسونگ موجود است، می‌تواند در هر دو جهت خم شود و می‌توان انتظار داشت که این قابلیت‌ را زود‌تر از فناوری Rollable Flex در گوشی‌های جدید سامسونگ ببینیم.

جزئیات  صفحه نمایش رول شونده samsung

فناوری سنسور یکپارچه صفحه‌نمایش

و در آخر غول فناوری کره‌ای اولین پنل OLED جهان را با حسگر اثر انگشت و سنسور ضربان قلب یکپارچه معرفی کرد. اجرای این فناوری در حال حاظر به یک ناحیه کوچک حسگر محدود است. استفاده از این تکنولوژی جدید سامسونگ به شما این امکان را خواهد داد که قفل گوشی یا تبلت را با لمس انگشت در هر نقطه از سطح صفحه‌نمایش باز کنید. در حقیقت سامسونگ یک حسگر نور ارگانیک فوتودیود (OPD) را در پنل تعبیه کرده است. این فناوری همچنین می‌تواند فشار خون، ضربان قلب و استرس را با نظارت بر انقباض و انبساط رگ‌های خونی اندازه‌گیری کند.

نظر شما درباره فناوری‌های جدید صفحه‌نمایش سامسونگ چیست؟ آیا دوست دارید زودتر از این ویژگی‌های جذاب استفاده کنید؟ نظرات خود را حتماً با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: هرآنچه در مورد مشخصات گلکسی S24 می‌دانیم