۱۵ سال قبل گلکسی i7500 به‌عنوان اولین گوشی هوشمند اندرویدی سامسونگ و تنها گوشی اندروید و iOS با نمایشگر OLED معرفی شد.

سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند در جهان، بیش از یک دهه عنوان بیشترین فروش سالانه گوشی را در اختیار داشت. بااین حال اولین گوشی هوشمند این شرکت گلکسی i7500 نام دارد که دقیقا ۱۵ سال پیش معرفی و راهی بازار شد. به‌مناسبت سالگرد اولیتن گوشی هوشمند اندرویدی سامسونگ قصد داریم نگاهی‌به اولین دستگاه سامسونگ در این مسیر بیندازیم.

گلکسی i7500 درتاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۰۹ مصادف‌با ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ معرفی و ۲ ماه بعد راهی بازار شد. این اتفاق ۶ ماه پس از معرفی اولین گوشی هوشمند اندرویدی جهان، یعنی T-Mobile G1 شرکت HTC افتاد و سامسونگ را به یکی از پیش‌گامان در تولید گوشی‌های اندرویدی تبدیل کرد. همچنین گلکسی i7500 به اولین گوشی هوشمند اندروید و iOS تبدیل شد که به نمایشگر OLED مجهز شده است. جالب اینجاست اپل قرار است ۱۸ اردیبهشت ماه از آیپد پرو ۲۰۲۴ به‌عنوان اولین آیپد مجهز به نمایشگر OLED رونمایی کند و پیش از این هیچ آیپدی با نمایشگر OLED معرفی نشده بود.

 گلکسی i7500

گلکسی i7500 به یکی از بزرگ‌ترین باتری‌ها درمیان گوشی‌های اندروید و iOS مجهز شد. علاوه‌برآن سامسونگ در این دستگاه از تراشه MSM7200A کوالکام استفاده کرد که در بسیاری از گوشی‌های HTC هم استفاده شده بود. نمایشگر OLED این دستگاه در ابعاد ۳.۲ اینچی با رزولوشن HVGA بود. درکنار این تراشه ۱۲۸ مگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار داشت که بااستفاده از کارت microSD کاربران می‌توانستند فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهند.

در پنل پشتی گلکسی i7500 دوربین ۵ مگاپیکسلی جا گرفته بود، بااین حال خبری از دوربین سلفی نبود. این دستگاه با اندروید ۱.۵ عرضه شد و از دیگر مشخصات آن می‌توان به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه microUSB، سنسورهای شتاب‌سنج، قطب‌نما و GPS و پشتیبانی از اتصال شبکه 3.5G، وای فای و نسخه ابتدایی بلوتوث اشاره کرد. این بلوتوث فقط امکان اتصال هدفون بی‌سیم را فراهم کرده و کاربران نمی‌توانستند از آن برای ارسال عکس و فایل‌های دیگر استفاده کنند.

اخبار مرتبط: