شرکت سامسونگ باتوجه به گران‌تر شدن تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت‌به نسل قبل قصد ندارد باتری گلکسی S25 اولترا را با نمونه‌های جدید فناوری باتری انباشته جایگزین کند.

زمستان ۲۰۲۰ گلکسی S20 اولترا به‌عنوان پرچمدار سامسونگ معرفی و راهی بازار شد. این دستگاه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی تغذیه می‌کرد. پس از آن پرچمداران بعدی سامسونگ هم به همین باتری با پشتیبانی از سرعت شارژ مشابه مجهز شدند و گلکسی S24 اولترا که دی ماه معرفی شد هم از این قاعده مستثنی نبود. سال گذشته فناوری جدیدی به‌نام باتری انباشته یا Stacked Battery معرفی و در برخی از گوشی‌های هوشمند استفاده شد. این فناوری بااستفاده از قرار دادن چند لایه روی هم می توانست حجم باتری را کم کند.

سال گذشته شایعاتی درباره استفاده از فناوری باتری انباشته یا لایه‌ای در S24 اولترا هم وجود داشت، اما درنهایت عملی نشد تا نوبت به S25 اولترا برسد. اکنون یکی افشاگران در ایکس به‌نام سایر گالوکس (Sawyer Galox) گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در گلکسی S25 اولترا هم خبری از باتری جدید نیست. براین‌اساس سامسونگ برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها قصد ندارد باتری گلکسی S25 اولترا را با نمونه‌های جدید جایگزین کند و دوباره از همان باتری قبلی استفاده می‌کند. جالب اینجاست باوجود اینکه پرچمداران چینی به توان شارژ بالای ۱۰۰ وات و حتی ۲۴۰ وات دست یافتند، اما شارژ ۴۵ وات هم قرار نیست بهتر شود.

باتری S25 اولترا

به‌این ترتیب سامسونگ برای ترغیب کاربران به خرید گلکسی S25 اولترا باید این دستگاه را از جنبه‌های دیگری ارتقا دهد. اگرچه هرسال پرچمداران به تراشه‌های جدیدتر و قدرتمندتر مجهز شده و سری S25 هم با تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۴ عرضه می‌شود، این مسئله کافی نخواهد بود. بااین حال اگر سامسونگ استفاده از تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ را کنار بگذارد ممکن است بتواند استفاده نکردن از تراشه جدید را توجیه کند. درحقیقت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قرار است به‌دلیل بهره‌مندی از هسته‌های سفارشی Oryon با افزایش قیمت چشمگیری نسبت‌به نسل ۳ عرضه شود و کار سامسونگ را در پایین نگه داشتن قیمت سخت‌تر کند.

خوشبختانه درادامه گزارش آمده است که نسل جدید باتری در گلکسی S26 استفاده خواهد شد. بااین وجود فعلا به اطلاعات درز کرده درباره سری گلکسی S26 نمی‌توان اعتماد کرد چراکه با گذر زمان مسائل زیادی تغییر می‌کند. علاوه‌بر آن هنوز با آغاز تولید عمده گلکسی S25 هم زمان زیادی باقی مانده و به‌این‌ترتیب ممکن است درنهایت سامسونگ راهی برای استفاده از باتری جدید در پرچمدار بعدی پیدا کند.

اخبار مرتبط: