پس‌از سال‌ها انتظار، کاربران گوشی‌های سامسونگ در ایران و خاورمیانه به‌زودی می‌توانند از شبکه‌ پرسرعت 5G بهره‌مند شوند. سامسونگ اعلام کرده که از اواخر سال 2024، قابلیت 5G را روی گوشی‌های گلکسی در این مناطق فعال خواهد کرد.

باوجوداینکه سامسونگ از سال 2019 از فناوری 5G پشتیبانی می‌کرد، کاربران ایرانی تاکنون قادر به استفاده از این قابلیت نبوده‌اند، اما به‌زودی این محدودیت رفع شده و کاربران می‌توانند با به‌روزرسانی رابط کاربری One UI به شبکه‌ 5G متصل شوند.

خبرگزاری دیجیاتو در مصاحبه‌ای اختصاصی با سامسونگ نوشت، فعال‌سازی 5G از اواخر پاییز 2024 آغاز خواهد شد؛ هرچند زمان دقیق آن برای هر دستگاه احنمالا متفاوت باشد. همچنین، امیر لاجوردی، مدیرعامل شرکت ارتباطات ایرانسل اعلام کرده حدود 91 درصد از گوشی‌های نسل پنجم سامسونگ در ایران غیرفعال هستند و اتصال 5G به‌تدریج طی 6 ماه آینده فعال خواهد شد.

سامسونگ با فناوری 5G در ایران

علاوه‌براین، مدیرعامل ایرانسل اظهار کرد پیگیری‌های درخصوص فعال‌سازی ViLTE (تماس ویدیویی بر بستر LTE) و WiFi-Offloading (انتقال ترافیک اتصال موبایل به شبکه‌ی وای‌فای) آغاز شده و پس‌از شبکه 5G دربستر شبکه‌های ارتباطی ایران قرار می‌گیرند.

همان‌طورکه اشاره کردیم کاربران سامسونگ چندین سال در انتظار فعال‌سازی شبکه 5G بودند، اما محصولات شیائومی، هواوی و اپل پیش‌تر توانایی اتصال به شبکه 5G را پیدا کرده بودند. سامسونگ حدود 60 درصد از بازار گوشی‌های ایران را دراختیار دارد، پس ورود به این عرصه می‌تواند رقابت در بازار 5G کشور را داغ‌تر کند

باوجود فعال‌سازی 5G روی گوشی‌های گلکسی، باید توجه داشت پوشش این شبکه در ایران هنوز محدود است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2024، حدود 10 درصد از مناطق ایران تحت پوشش 5G قرار بگیرند. باوجوداین، انتظار می‌رود این پوشش طی سال‌های آینده گسترش یابد.