سامسونگ قصد دارد با یک دوربین تله‌فوتو 200 مگاپیکسلی،‌ دوربین تله‌فوتو را به دوربین دوم دستگاه‌های پرچمدار خود تبدیل کند.

این موضوع توسط خود سامسونگ اعلام شده و منظور آن، وضعیت فعلی سنسور‌های تله‌فوتو است. سنسور‌های استفاده شده در دستگاه‌های پرچمدار از اندازه کوچک‌تری نسبت به دوربین اصلی برخوردارند که روی کیفیت آن‌ها تاثیر زیادی دارد. این دوربین‌ها حتی در بخش‌هایی مثل محدوده دینامیکی و ضبط ویدیو هم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دوربین اصلی دارند.

اگر سامسونگ بخواهد واقعا این دوربین را به دوربین اصلی شماره دو تبدیل کند، در اولین قدم باید در آن از یک سنسور پرچمدار استفاده کند. بهترین سنسور حال حاضر سامسونگ، یک سنسور 200 مگاپیکسلی است که به عنوان دوربین اصلی در گلکسی اس 23 اولترا استفاده شده است.

پتنت‌های جدید اعلام می‌کنند که دوربین تله‌فوتو 200 مگاپیکسلی می‌توان گزینه خوبی برای جایگزینی دوربین اصلی باشد. رزولوشن این سنسور به حدی بالاست که حتی می‌تواند تا 4 برابر بدون افت کیفیت در تصاویر زوم کند. با استفاده از یک سنسور بزرگ در دوربین تله‌فوتو، سامسونگ می‌تواند مقدار زوم خود را به شدت افزایش دهد اما اندازه دوربین و لنز آن را ثابت نگه دارد.

در سنسور‌های بزرگ شاهد ترکیب پیکسل‌ها هستیم که می‌تواند به بهبود وضعیت نوری و جزئیات اجسام کمک کند. این موضوع در دوربین‌های تله‌فوتو، موضوعی حیاتی محسوب می‌شود زیرا با بزرگ‌نمایی تصاویر جزئیات آن‌ها کمتر می‌شود. البته باید گفت که این تغییر قرار نیست حداقل تا 1 سال دیگر انجام شود.

در حال حاضر شایعاتی در مورد دوربین‌های گلکسی اس 24 اولترا منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد سنسور دوربین تله‌فوتو 3 برابری خود را از 10 به 50 مگاپیکسل ارتقا دهد. البته احتمال کمی وجود دارد که از این سنسور بزرگ برای دوربین 3 برابری استفاده شود و احتمالا سامسونگ آن را در دوربین پریسکوپی به کار خواهد گرفت.

البته راه‌کار دیگری هم برای این کار وجود دارد که در گذشته توسط سونی انجام شده بود. در این مورد، سامسونگ می‌تواند از یک لنز پریسکوپی استفاده کند که توانایی جابجایی داشته باشد. این کار باعث می‌شود یک سنسور 200 مگاپیکسلی و یک لنز، بتواند چند مرحله از زوم اپتیکال را به شما تحویل دهد.

نظر شما در مورد دوربین تله‌فوتو 200 مگاپیکسلی چیست؟ آیا جایگزین کردن دوربین اصلی ایده خوبی محسوب می‌شود؟

اخبار مرتبط: دوربین گلکسی S24 اولترا؛ بدون پیشرفت چشمگیر