بنابر گزارش‌ها سامسونگ از فناوری جدیدی در دوربین گلکسی S24 اولترا استفاده نخواهد کرد و این گوشی از همان سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی نسل قبل بهره‌مند می‌شود.

با عرضه گلکسی S23 اولترا، سامسونگ یک تغییر اساسی در تنظیمات دوربین پرچمداران این کمپانی ایجاد کرد. سنسور اصلی دوربین S23 اولترا با به‌روزرسانی‌های زیادی همراه بود و حتی دوربین سلفی از آپدیت‌های قابل توجهی بهره‌مند شد. با این حال، بیشتر علاقه‌مندان به سری گلکسی اس امیدوارند که نسل جدید این سری با به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به همراه دوربین ارتقا یافته همراه باشد.

آخرین اخبار نشان می‌دهد سامسونگ در حال توسعه گلکسی اس ۲۴ اولترا است. گزارش مورد بحث را آیس یونیورس که یکی از معتبرترین افشاگران و تحلیل‌گران حوزه فناوری محسوب می‌شود منتشر کرد که می‌گوید این کمپانی از همان تکلنولوژی به‌کار رفته در گلکسی اس ۲۳ اولترا استفاده خواهد کرد.

با سنسور ISOCELL HP2، سامسونگ فقط می‌تواند بهبودهای نرم‌افزاری را در دوربین گلکسی S24 اولترا ارائه دهد. این گوشی از همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان لنز تله‌فوتو سونی IMX754 مورد استفاده در نسل قبل بهره می‌برد که تنها زوم اپتیکال ۳ برابری را ارائه می‌کند.

این خبر درباره لنز اولترا واید هم صادق است؛ یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا از همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX564 استفاده می‌کند. البته آیس یونیورس اعلام کرد که به‌روزرسانی‌هایی در لنز تله‌فوتو دوم این گوشی انجام خواهد شد، اما نمی‌تواند برای کاربران درخور و قابل توجه باشد.

منبع کره ای مشخصات دوربین پشتی گلکسی S24 اولترا را فاش کرد

منبع خبری دیگری اظهار کرد: سامسونگ از سنسور بهبود یافته سونی IMX754+ در دوربین گلکسی S24‌ اولترا استفاده می‌کند که زوم اپتیکال ۱۰ برابری را ارائه می‌دهد؛ از آنجایی که گلکسی اس ۲۳ اولترا زوم اپتیکال فوق‌العاده‌ای دارد می‌توان گفت که سنسور جدید به پیشرفت دوربین کمک شایانی می‌‌کند.

این افشاگری از سوی آیس یونیورس تنها به دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا اشاره می‌کند؛ اما منابع اطلاعاتی دیگر می‌گویند احتمال دارد به‌روزرسانی زوم اپتیکال ۱۰ برابری در دوربین این گوشی می‌تواند برای ۲ یا ۳ دستگاه دیگر نیز ارائه شود. همچنین این منابع عنوان کردند سامسونگ به استفاده از سنسورهای اپتیکال در دستگاه‌های خود تاکید بسیاری دارد.

مجله خبری SamMobile در گزارشی متفاوت از آنچه افشاگران بیان می‌کنند، اظهار کرد: سامسونگ از سنسور جدید زوم ISOCELL در گلکسی S24 اولترا استفاده خواهد کرد. با اینکه گلکسی اس ۲۳ اولترا از فناوری بسیاری چشمگیری برخوردار است، استفاده نکردن از فناوری‌های جدید در دوربین گلکسی S24 اولترا نمی‌تواند به فروش این گوشی در بازار جهانی آسیب برساند.

در انتها باید یادآور شویم که اخبار پیرامون دوربین گلکسی S24 اولترا و دیگر مشخصات فنی این گوشی با شایعات و افشاگری‌های ضد و نقیض همراه است؛ بنابراین باید تا اعلام رسمی از سوی شرکت سامسونگ صبور باشیم.

اخبار مرتبط: هرآنچه در مورد مشخصات گلکسی S24 می‌دانیم