سامسونگ نسخه Creator قلم S Pen را با قیمت ۹۹ دلار عرضه کرد، اما به‌نظر می‌رسد مشکلات متععد مانع موفقیت این دستگاه در بازار باشد.

یکی از لوازم جانبی مهم سامسونگ که در سال‌های گذشته عملکرد خوبی در بازار داشته، قلم هوشمند S Pen است. اکنون سامسونگ از نسخه «Creator Edition» قلم S Pen با قابلیت استفاده در گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی رونمایی کرد که چند قابلیت جدید نسبت به نسخه عادی دارد. این قلم با تمرکز بر طراحی و نقاشی ساخته شده است و برای همین ضخامت بیشتری دارد تا در دست راحت‌تر باشد. همچنین یک نوک قلم جدید در بدنه آن قرار گرفته است. این نسخه فقط در رنگ سفید عرضه شده و یک دکمه روی آن قرار دارد تا کارایی بیشتر و آسان‌تری داشته باشد. درحقیقت سامسونگ خرداد ماه کنار سری گلکسی تب اس ۹ از این نسخه ویژه قلم رونمایی کرد، اما اکنون و پس از چند ماه بالاخری این دستگاه را با قیمت ۹۹ دلار در آمریکا عرضه کرد.

نکته جالب توجه درباره نسخه Creator قلم S Pen، شباهت انکار نا‌پذیر آن به قلم Apple Pencil است. البته اگر منجر به دعوای حقوقی نشود، مسئله بدی نیست. زیرا اپل پنسل بسیار خوش‌دست‌تر از نسخه اصلی قلم S Pen سامسونگ است و استفاده از طراحی مشابه فقط باعث بهبود این دستگاه می‌شود. سامسونگ امیدوار است تا با عرضه این قلم ۹۹ دلاری، جای خالی یک قلم خوش‌دست‌تر را در محصولاتش پر کند، اما همه مشکلات به اینجا ختم نمی‌شود.

اگرچه نسخه Creator قلم S Pen سامسونگ با دقت لرزش بالاتر، به گفته سامسونگ پیشرقته‌ترین قلم این شرکت به‌حساب می‌آید، چند قابلیت قلم عادی سامسونگ که طی سال‌ها به آنها اضافه شده است در این نسخه پشتیبانی نمی‌شود. مثلا به‌دلیل نبود باتری، قابلیت‌های Air Command در این دستگاه پشتیبانی نمی‌شوند. البته سامسونگ این قلم را به قابلیت مغناطیسی مجهز کرده تا پشت تبلت به‌راحتی بچسبد.

قلم S Pen سامسونگ

یکی دیگر از نکات عجیب درباره این دستگاه، پشتیبانی نکردن از گوشی‌های تاشو سری زد است. برخلاف قلم‌های قبلی سامسونگ، این دستگاه فقط با گوششی‌های غیرتاشو، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سامسونگ پشتیبانی می‌کند و برای بهره‌مندی از قلم هوشمند با گوشی‌های تاشو سری زد باید از قلم‌های دیگر مانند S Pen Pro بهره ببرید. قیمت این دستگاه نیز در نوع خود عجیب است، زیرا قلم باتری‌خور S Pen با سری تب اس ۹ تنها ۶۰ دلار قیمت داشت و نسخه مشابه برای گلکسی زد فولد ۵ هم ۵۵ دلار بود.

ما در نشریه علاالدین هنوز این قلم را آزمایش نکردیم، اما یک نظر در وب‌سایت سامسونگ قرار دارد که به این قلم نمره ۲ از ۵ می‌دهد. در توضیح آن آمده این قلم تاخیر زیادی دارد که گاهی اوقات باعث شده برداشتن قلم از روی نمایشگر نادیده گرفته شود و حروف یا طرح‌ها به یکدیگر متصل شوند. همچنین جنس بدنه پلاستیکی است که احساس بی‌کیفیت بودن می‌دهد. همچنین با همه این تفاسیر، هنوز بدنه این نسخه از Apple Pencil کوچک‌تر است که می‌تواند یک نقطه ضعف باشد.

نظر شما چیست؟ آیا نسخه Creator قلم سامسونگ با برچسب ۹۹ دلاری ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: