به تازگی و با لو رفتن مشخصات ردمی توربو 4 یا پوکو اف 7 در پایگاه IMEI، در دست ساخت بودن این گوشی تایید و حال اولین جزئیات پوکو اف 7 نیز لو رفت.

برند ردمی از زیرمجموعه‌های شرکت شیائومی، در حال کار بر روی سری نوت 14 است که احتمال می‌رود تا پایان ماه جاری یا نهایتاً ماه سپتامبر به بازار عرضه شود. از طرف دیگر، سری K80 نیز در دست ساخت است اما عرضه آن به طور قطع زودتر از ماه نوامبر اتفاق نمی‌افتد. این برند پرکار، علاوه بر این دو سری شناخته شده خود، نسخه‌ای جدید از سری توربو را نیز برای بازار در دست ساخت دارد که در بازار جهانی به نام پوکو اف 7 شناخته می‌شود. حال اطلاعاتی جزئی در مورد باتری و صفحه نمایش این دستگاه به بیرون درز کرده که نوید نوآوری و تغییراتی رضایت‌بخش را می‌دهد.

دستگاه ردمی توربو 4 با شماره مدل 2412DRT0AC در پایگاه داده IMEI رویت و بدین ترتیب در دست ساخت بودن آن قطعی شد. به احتمال زیاد این گوشی در بازار جهانی و هند، به پوکو اف 7 تغییر نام داده و در زمانی دیگر عرضه می‌شود. شماره مدل نسخه گلوبال برابر 2412DPC0AG و شماره مدل نسخه مربوط به بازار هند 2412DPC0AI بوده که در سامانه مربوطه بارگزاری شده است.

احتمال دارد عدد 2412، به نوعی به انتشار این گوشی در ماه دسامبر اشاره داشته باشد و در چهار ماهه دوم سال 2025 شاهد عرضه رسمی ردمی توربو 4 باشیم. در نهایت، چند هفته پس از عرضه ردمی توربو 4 در بازار چین، نسخه جهانی آن یعنی پوکو اف 7 نیز عرضه شده و در دسترس سایر کاربران در نقاط مختلف جهان قرار می‌گیرد.

ارتقای باتری پوکو اف 7

امروز لیکری مطرح به نام Experience More، اولین جزئیات پوکو اف 7 یا ردمی توربو 4 را افشا کرد. به گفته وی، صفحه نمایش این دستگاه همچنان صاف بوده و رزولوشنی برابر با 1.5K خواهد داشت. قاب پلاستیکی دستگاه نیز مانند همیشه دست‌نخورده باقی مانده و شیائومی تغییری در این قسمت اعمال نخواهد کرد. قابل ذکر است که این مشخصات میان پوکو اف 7 و ردمی توربو 4 مشابه و بدون تغییر خواهند بود زیرا این دو عملاً یک دستگاه هستند که با دو اسم متفاوت عرضه خواهند شد. اگر اطلاعات بیان شده توسط این لیکر واقعیت داشته باشند، از نظر طراحی و جزئیات صفحه نمایش، فرق خاصی میان پوکو اف 7 و نسخه قبلی خود یعنی پوکو اف 6 وجود نخواهد داشت.

تا به این لحظه، اطلاعاتی در مورد تراشه پوکو اف 7 یا ردمی توربو 4 وجود ندارد. اگر این دو دستگاه بخواهند راه نسخه نسل قبلی خود را پیش بگیرند، پس انتظار می‌رود از تراشه Snapdragon 8s Gen 4 استفاده کنند. در حال حاضر، پوکو اف 6 یا ردمی توربو 3 از تراشه Snapdragon 8s Gen 3 ساخته شرکت کوالکام استفاده می‌کنند که نسخه‌ای ضعیف‌تر از تراشه پرچم‌دار این شرکت محسوب می‌شود.

از سایر جزئیات پوکو اف 7 یا ردمی توربو 4 می‌توان به باتری آن اشاره کرد که شرکت شیائومی بالاخره تصمیم به تغییر در این زمینه گرفته و باتری بزرگ‌تری لحاظ کرده است. این لیکر فقط به افزایش سایز باتری اشاره کرده و جزئیات دقیقی در مورد ظرفیت آن به اشتراک نگذاشته است. نسل قبلی این گوشی‌، یعنی ردمی توربو 3 از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با شارژر سریع 90 واتی عرضه شد و حال، انتظار داریم در حداقل‌ترین حالت باتری پوکو اف 7 یا ردمی توربو 4 نیز برابر با 5500 میلی‌آمپرساعت باشد.