شیائومی ردمی نوت 12R با نمایشگر ۶.۷۹ اینچی ال‌سی‌دی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به‌زودی معرفی می‌شود.

کمپانی شیائومی اخیرا گوشی ردمی نوت 12R پرو را با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۴ نسل ۱ و قیمت ۲۵۰ دلاری عرضه کرد. اما امروز خبری مبنی بر عرضه نسخه پایه این سری با نام ردمی نوت 12R با تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ منتشر شد که تعجب بسیاری از خبرگزاری‌های حوزه فناوری را برانگیخت. عرضه این نسخه با تراشه‌ای جدیدتر و بهتر از سوی کمپانی‌ سازنده یک اقدامی غیر معمول است که می‌تواند منجر به منسوخ شدن نسخه پرو سری نوت 12R شود.

طبق اطلاعات فاش شده، ردمی نوت 12R دارای تراشه‌ای به‌نام SM4450 است که انتظار می‌رود پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۴ نسل ۲ باشد. کوالکام هنوز این چیپ را رسما معرفی نکرده و به‌همین دلیل نمی‌توان به این خبر استنباط کرد. براساس اخبار پیرامون اسنپدراگون ۴ نسل۲، تراشه مذکور احتمالا برپایه معماری ۴ نانومتری ساخته خواهد شد که در مقایسه با اسنپدراگون ۴ نسل ۱ که از معماری ۶ نانومتری استفاده می‌کرد پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

علاوه‌ بر این، ردمی نوت 12R از حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند؛ برای دسترسی به حافظه ذخیره‌سازی بیشتر کاربران می‌توانند از شیار میکرو اس‌دی بهره ببرند. باید یادآور شویم که این شیار حافظه در سایر دستگاه‌های هم‌خانواده این گوشی وجود ندارد.

ماژول دوربین و نمایشگر ردمی نوت 12R

جزئیات بیشتری از این گوشی در وب‌سایت China Telecom مانند صفحه‌نمایش ۶.۷۹ اینچی با رزولوشن فول‌ ‌اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی منتشر شده است؛ البته هنوز مشخص نیست که چه نوع نمایشگری در این گوشی استفاده می‌شود و چه پیشرفتی در این زمینه نسبت به سایر هم‌خانواده خود دارد. در ادامه می‌توانیم به ماژول دوگانه دوربین اشاره کنیم که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

در فهرست این وب‌سایت همچنین برخی اطلاعات از ابعاد نوت 12R به چشم می‌خورد که در مقایسه با نسخه پرو تقریبا یکسان هستند. وزن این گوشی در حدود ۱۹۹ گرم است و از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای تامین انرژی خود استفاده می‌کند؛ همچنین دارای درگاه USB Type-C و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری صدا است که با استاندارد‌های روز دنیا مطابقت دارد.

ردمی نوت 12R در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی وارد بازار جهانی ‌می‌شود و قیمت نسخه پایه ۴+۱۲۸ حدود ۱۵۳ دلار، نسخه ۶+۱۲۸ حدود ۱۶۷ دلار و مدل ۸+۲۵۶ قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار دارد.

اخبار مرتبط: معرفی شیائومی ردمی نوت ۱۲ تی پرو