طبق‌ اخبارموثق، رونمایی از گوشی هوشمند ردمی K70 اولترا در آینده‌ای نزدیک و در بازار چین صورت خواهد پذیرفت. این خبر در پی اعلام همکاری جدید بین دو شرکت بزرگ فناوری، شیائومی و مدیاتک، منتشر شده است.

شرکت شیائومی به‌طور رسمی از راه‌اندازی «آزمایشگاه مشترک شیائومی-مدیاتک» در شهر شنژن چین خبر داد. این آزمایشگاه بر روی پنج قابلیت هسته‌ای و سه حوزه‌ فنی اصلی تمرکز خواهد کرد که شامل عملکرد، ارتباطات و هوش مصنوعی است. هدف همکاری این دو شرکت، کاوش بر روی فناوری‌های پایه‌ای به منظور توسعه‌ محصولاتی با کیفیت برتر است. اولین محصول رده‌بالا حاصل از این همکاری، گوشی هوشمند Redmi K70 Extreme Edition یا همان ردمی K70 اولترا است.

شیائومی همچنین اعلام کرد که طی سه سال گذشته، بیش از 18.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند ردمی با تراشه‌ پرچم‌دار Dimensity مدیاتک به فروش رسیده است. علاوه‌براین، کل گروه شیائومی موفق به فروش 680 میلیون دستگاه محصول مجهزبه تراشه‌های مدیاتک شده است.

ردمی K70 اولترا با تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس معرفی می‌شود

دمی K70 اولترا به جدیدترین نسل از تراشه‌های پرچمدار کمپانی مدیاتک، یعنی Dimensity 9300 Plus، مجهزخواهدشد. این گوشی قدرتمند، مستقیماً با سه گوشی هوشمند دیگر که از تراشه‌ نسل سوم اسنپدراگون 8 Gen 3 بهره می‌برند، به رقابت خواهد پرداخت. این رقبای قدر عبارتند از: وان پلاس 3 Ace ، ریلمی GT 6 و آی‌کیو Neo 9S Pro+. گوشی وان‌ پلاس Ace 3 هم‌اکنون در بازار عرضه شده است، اما انتظار می‌رود دو رقیب دیگر، یعنی ریلمی GT 6 و آی‌کیو Neo 9S Pro، به ترتیب در تاریخ‌های 19 و21 تیرماه 1403 در کشور چین رونمایی شوند.

مدل نهایی ردمی K70 اولترا به حداکثر 24 گیگابایت حافظه‌ رم و 1 ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی مجهز خواهدشد. چنین ترکیبی از سخت‌افزار، نویدبخش عملکردی بسیار روان و توانایی اجرای بدون نقص حتی سنگین‌ترین بازی‌های موبایل را به کاربران می‌دهد. به منظور ارتقاء هرچه بیشتر تجربه‌ گیمینگ، به‌نظرمی‌رسد ردمی K70 اولترا از یک پردازنده‌ گرافیکی اختصاصی نیز بهره‌مند باشد.

ظرفیت باتری این گوشی هوشمند، 5500 میلی‌ آمپرساعت اعلام شده است که با فناوری شارژ سریع 120 وات سازگار خواهدبود. ردمی K70 اولترا دارای استاندارد IP68 است که نشان‌دهنده‌ مقاومت آن در برابر نفوذ گرد و غبار و آب است. همچنین، انتظار می‌رود که بدنه‌ این گوشی از فریمی فلزی ساخته شده باشد.

طبق پیش‌بینی‌ها، رونمایی از گوشی هوشمند ردمی K70 اولترا در اواخر تیرماه 1403 و در کشور چین انجام خواهد شد. تاکنون، شرکت شیائومی هیچ اطلاعاتی درباره‌ طراحی این گوشی هوشمند منتشر نکرده است.