طبق گزارش‌ها، ردمی قصد دارد جدیدترین گوشی‌ هوشمند ردمی K70 را با تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی کند.

انتظار می‌رود کمپانی کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در رویداد فناوری اسنپدراگون ۲۰۲۳ در مهر ماه سال جاری معرفی کند. شایعات حاکی از آن است سری شیائومی ۱۴ یکی از اولین گوشی‌های بازار باشد که به این تراشه مجهز می‌شود. افشاگر معروف چینی در توییتر عنوان کرد کمپانی ردمی قصد دارد ردمی K70 را با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی کند.

سری ردمی K60‌ که دی ماه سال گذشته رونمایی شد از تراشه‌های اسنپدراگون ۸+ نسل ۱، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دایمنسیتی ۸۲۰۰ برای تامین قدرت خود بهره می‌بردند. اما مطابق شایعه مطرح شده، سری جدید K70 تنها از پردازنده پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای پردازش‌ و عملیات‌های گرافیکی استفاده خواهد کرد که به‌عنوان جانشین ردمی K60 پرو معرفی می‌شود.

البته لازم به ذکر است که ردمی K60 پرو در انحصار بازار داخلی چین باقی بماند؛ اما مشخص نیست که نسخه پرو گوشی‌ هوشمند ردمی K70 برای بازار جهانی آماده می‌شود یا خیر.

گزارش ها نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ شامل ۱ هسته Cortex X4 با فرکانس ۳.۷۵ گیگاهرتز، ۵ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز و ۲ هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌شود. این تراشه در پلتفرم‌های بنچمارک گیک‌بنچ و آن‌‌تو‌تو با امتیازهای چشمگیر مشاهده شده و در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیاز ۲۵۶۳ و ۷۲۵۶ را کسب کرده است. همچنین در آن‌تو‌تو نیز توانسته امتیاز ۱۷۷۱۱۰۶ را به‌دست آورد.

اخبار مرتبط: زمان معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مشخص شد