مشخصات گوشی ردمی K60 تلفن هوشمند جدید شیائومی قبل از عرضه احتمالی آن در سال 2023 در هند، در فضای اینترنت منتشرشده است. طبق گزارش‌ها، شیائومی در حال آماده شدن برای رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید سری 13 خود در اواخر ماه جاری میلادی در چین است. در ادامه با اطلاعات و مشخصات گوشی ردمی K60 که درز پیداکرده است، بیشتر آشنا می‌شوید.

یک منبع خبری قابل‌اعتماد به نام Digital Chat Station اخیراً اعلام کرده است که گوشی‌های سری Xiaomi 13 در اواخر آبان ماه رونمایی خواهند شد. DCS همچنین ادعا می‌کند که این گوشی‌ها کمتر از یک ماه بعد از رونمایی، یعنی در آذرماه روانه بازار خواهند شد. اگر نمی‌دانید، گوشی‌های سری Xiaomi 13 شامل گوشی‌های مدل پایه Xiaomi 13 و Xiaomi 13 Pro است. علاوه بر آن، این گوشی‌ها احتمالاً از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره‌مند خواهند بود. در همین حال، ردمی، به‌عنوان برند فرعی شیائومی نیز خود را آماده می‌کند تا گوشی‌های هوشمند پریمیوم سری K نسل بعدی را تا پایان سال 2022 وارد بازار چین کند.

اطلاعات افشاشده درگذشته حاکی از آن است که سری K60 شامل سه گوشی هوشمند خواهد بود. یعنی گوشی‌های Redmi K60، K60 Pro و K60 Gaming Edition. ظاهراً مدل K60 Gaming Edition دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود. بااین‌حال، مدل K60 Pro احتمالاً با تراشه اسنپدراگون +8 نسل اول عرضه خواهد شد. مشخصات فنی گوشی هوشمند مدل پایه Redmi K60 نیز فاش شده است. اول از همه، مدل Redmi K60 معمولی به‌جای تراشه‌های اسنپدراگون از تراشه Dimensity 8200 مدیاتک استفاده خواهد کرد.

نرخ به روزرسانی شیائومی ردمی K60

ظاهراً مدل K60 دارای تراشه اسنپدراگون +8 نسل 1 خواهد بود. بااین‌حال، مدل K60 Pro احتمالاً با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه خواهد شد. پایین‌ترین مدل از این سری گوشی‌ها، یعنی مدل K60E به‌صورت پیشفرض با رابط کابری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 عرضه خواهد شد. همچنین این گوشی احتمالاً از تراشه اسنپدراگون 870 کوالکام یا Dimensity 8200 مدیاتک استفاده خواهد کرد.

DCS هم اطلاعاتی پیرامون سخت‌افزار دوربین گوشی K60 مدل معمولی ارائه کرده است. شایان‌ذکر است که سری Redmi K60 احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی در بازار چین به‌صورت رسمی عرضه می‌شود. K60 معمولی احتمالاً مقرون به‌صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین گوشی هوشمند از این سری سه‌گانه باشد. سرعت شارژ ردمی K60 نیز یک مطلب جدا تهیه‌کرده‌ایم، که می‌توانید آن را بخوانید.

علاوه بر این، گوشی مدل K60 از نمایشگر تخت 6.67 اینچی با رزولوشن 2K، نرخ رفرش 120 هرتز و حاشیه‌های نازک بهره خواهد برد. همچنین سنسور اثرانگشت نیز روی صفحه‌نمایش قرارگرفته است. این گوشی از سرعت شارژ 67 واتی به‌صورت کابلی نیز پشتیبانی خواهد کرد. اما مدل پرو ممکن است از شارژ سریع 120 واتی هم پشتیبانی کند.

تراشه Dimensity 8200 به‌کاررفته در این گوشی نیز در رویداد بزرگ شرکت مدیاتک در تاریخ 17 آبان ماه در چین معرفی خواهد شد. تراشه نسل آینده مدیاتک ممکن است دارای پردازنده مرکزی Cortex-X2 Prime Core باشد که در تراشه Dimensity 9000 نیز استفاده‌شده بود. علاوه بر این، حداکثر سرعت ساعت این تراشه طبق گزارش‌ها 3.1 گیگاهرتز خواهد بود. خبرگزاری DCS معتقد است که K60 5G با سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و پشتیبانی از لرزه‌گیر اپتیکال OIS عرضه خواهد شد.

همچنین ممکن است دارای یک صفحه‌نمایش با رزولوشن QHD+ با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز باشد. علاوه بر این، K60 مدل پایه‌یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی دارد که انرژی کل سیستم را تأمین می‌کند. این باتری با سرعت 67 وات به‌صورت کابلی شارژ می‌شود و همچنین از سرعت شارژ بی‌سیم 30 واتی هم پشتیبانی می‌کند. درنهایت، این دستگاه اندروید 13 را با رابط کاربری MIUI بوت می‌کند. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این گوشی از MIUI 13 بهره‌مند خواهد بود یا به MIUI 14 مجهز خواهد شد!

گزارش جدیدی از My Drivers منتشرشده که ادعا می‌کند گوشی‌های سری K60 در مرحله تولید انبوه هستند. پس با این اوصاف می‌توانیم با اطمینان خاطر بیشتری فرض کنیم که این گوشی‌ها به‌زودی معرفی و عرضه خواهند شد. درواقع برخی از شایعات ادعا می‌کنند که این گوشی‌ها تا قبل از تاریخ 2 بهمن‌ماه در چین عرضه خواهند شد.

اطلاعات ردمی سری  K60

مشخصات جدیدتر از Redmi K60

این قسمت از مطلب مشخصات گوشی ردمی K60، در تاریخ 1401.09.08 به‌روزرسانی شده است. انتظار می‌رود گوشی‌های پرچم‌دار سری جدید Redmi K60 در آذرماه رونمایی شوند، اما هنوز تاریخ رسمی و دقیقی برای این کار مشخص نشده است. درحالی‌که ما هنوز منتظر تأییدیه رسمی شیائومی هستیم، اخیراً گزارش جدیدی منتشرشده که نشان می‌دهد گوشی‌های سری پرمیوم آینده برند ردمی، شامل سه مدل است:

  • Redmi K60 استاندارد
  • مدل کمی رده‌بالاتر Redmi K60 Pro
  • Redmi K60E

به شکل عجیبی جدیداً ادعاشده که مدل معمولی یا استاندارد این گوشی‌ها تراشه بهتری نسبت به گوشی مدل پرو دارد!

یک منبع خبری به نام کسپر اسکرزیپک در توییت اخیر خود جزئیات جالبی را در مورد سری Redmi K60 آینده به اشتراک گذاشته است. او می‌گوید این سری از مدل‌های Redmi K60، Redmi K60 Pro و Redmi K60E تشکیل‌شده است. طبق اطلاعات این منبع خبری، مدل معمولی از این گوشی‌ها با اسم رمز Socrates از جدیدترین و بهترین پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد. علاوه بر این، اسکرزیپک می‌گوید که مدل پرو (با اسم رمز " Mondrian") دارای پردازنده قدیمی‌تر اسنپدراگون +8 نسل 1 خواهد بود!

عجیب است چون معمولاً مدل‌های رده‌بالاتر تراشه‌های بهتر و پیشرفته‌تری دارند، اما گزارش جدید برخلاف شایعه‌های قبلی چیز دیگری می‌گوید. البته پیش‌ازاین شایعه شده بود که نسخه استاندارد Redmi K60 با تراشه Dimensity 8200 وارد بازار خواهد شد. این گوشی قرار است یک از صفحه‌نمایش صاف و منعطف که دارای یک سوراخ پانچ برای قرارگیری دوربین سلفی است بهره ببرد. علاوه بر این، گفته‌شده بود که Redmi K60 از یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ 67 وات و شارژ بی‌سیم 30 وات برخوردار خواهد بود.

سرعت شارژ ردمی سری K60

خبرگزاری DCS معتقد است که K60 5G با سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزه‌گیر اپتیکال OIS، یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو عرضه خواهد شد. همچنین رزولوشن تصویر دوربین سلفی آن نیز 16 مگاپیکسل است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور تصویر IMX686 سونی استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این، مشخصات گوشی ردمی K60 مدل پایه‌یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی دارد که انرژی کل سیستم را تأمین می‌کند. این باتری از سرعت شارژ بی‌سیم 30 واتی هم پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که انتظار می‌رود گوشی K60 Pro دارای یک نمایشگر امولد با روزولوشن 2K و پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتز باشد. همچنین گفته‌شده که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این دستگاه از نوع IMX766 سونی است.

این خبر، مخصوصاً در مورد تراشه Dimensity 8200 منطقی‌تر به نظر می‌رسد، چراکه طبیعتاً مدل پرو باید دارای تراشه پیشرفته‌تری باشد. همچنین گفته‌شده گوشی Redmi K60E، که شیائومی ممکن است آن را بانام Redmi K60 Extreme هم معرفی کند، به یک تراشه از برند مدیاتک، احتمالاً Dimensity 8200 یا Dimensity 9200 مجهز خواهد بود. اسم رمز این گوشی " Rembrandt" است. البته گفته‌شده که یک نسخه قدرتمند گیمینگ هم از این گوشی‌ها وجود دارد که احتمالاً با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه خواهد شد.

جعبه ردمی K60

درباره مشخصات گوشی ردمی K60، اخیراً لیستی که 3C از این سه گوشی منتشر کرده نشان می‌دهد که تنها یکی از آنها، احتمالاً مدل Pro، از قابلیت شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند. دو دستگاه دیگر دارای شارژ سریع 67 واتی خواهند بود. این لیست نشان می‌دهد که تاریخ عرضه سری Redmi K60 به‌سرعت در حال نزدیک شدن است.

نسل جدید گوشی‌های شیائومی تحت برند ردمی، از تراشه‌های اسنپدراگون و دیمنسیتی با گره 4 نانومتری TSMC استفاده می‌کنند. همچنین گفته‌شده که تمام مدل‌ها دارای یک سوراخ پانچ مرکزی برای قرارگیری دوربین سلفی، و یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در قاب پشتی هستند. همچنین هر سه مدل دارای سنسور اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش خواهند بود.

همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد، گوشی‌های هوشمند جدید برند Redmi می‌توانند در آذرماه در چین عرضه شوند. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی‌ها رنگ بازار جهانی را هم به خود ببینند. در حال حاضر، هنوز هیچ تأیید رسمی از سوی این برند در این باره وجود ندارد. بااین‌حال، ما می‌توانیم به‌زودی انتظار صدور یک اعلامیه را داشته باشیم. برای شنیدن خبرهای جدیدتر، فعلاً باید منتظر بمانیم.

درنهایت، این دستگاه اندروید 13 را با رابط کاربری MIUI بوت می‌کند. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این گوشی از MIUI 13 بهره‌مند خواهد بود یا به MIUI 14 مجهز خواهد شد! البته شایعات جدید بیشتر روی ارائه این گوشی‌ها با رابط کاربری MIUI14 تأکیددارند.

خبر مرتبط: تصاویر مفهومی از گوشی ردمی K60 منتشر شد