گوشی شیائومی 13 همین یکشنبه پیش رو عرضه می‌شود. یکی از معاونان شرکت شیائومی فاش کرد که این گوشی، قدرتمندتر از بسیاری گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که مخصوص بازی و گیمینگ ساخته شده‌اند. لو ویبینگ که با نام غربی خود ویلیام لو نیز شناخته می‌شود، اظهار داشت که ما در سال 2023 دیگر به گوشی‌های اختصاصی برای اجرای بازی‌های موبایلی در دستگاه‌های اندرویدی نیاز نخواهیم داشت و روند تولید گوشی‌های مخصوص گیمینگ محکوم به مرگ است. احتمالا گوشی ردمی K60 گیمینگ نیز تولید نخواهد شد.

سخنان معاون رئیس شیائومی که همچنین رئیس شعبه چین شرکت شیائومی و مدیر برند Redmi هم هست، به این معنی است که نباید انتظار عرضه نسخه گیمینگی از دستگاه Redmi K60 را داشته باشیم، چراکه به گفته او گوشی Redmi K60 معمولی هم برای رفع تمام نیازهای گیمینگ مشتریان کافی است.

همانطور که برخی از عکس‌های لو رفته فاش کردند، گوشی‌های سری Redmi K60 در دست تولید قرار دارند و به زودی هم عرضه می‌شوند. خط تولید این گوشی از یک مدل Redmi K60E تشکیل شده است که تایید شده که دارای تراشه Dimensity 8200 است. تراشه‌ای که اصولا برای اجرای گیم‌های موبایلی توسعه داده شده است. همچنین یک نسخه Redmi K60 معمولی با تراشه اسنپدراگون +8 نسل 1 هم در کنار یک نسخه Redmi K60 Pro با جدیدترین تراشه شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2، در این سری وجود دارد.

شیائومی ردمی K60 گیمینگ تولید نمی شود

با توجه به تراشه‌های قدرتمندی که در این سه نسخه از گوشی‌های سری Redmi K60 به کار رفته، به نظر می‌رسد که آنها توانایی پردازش کافی برای اجرای بی‌نقص انواع بازی‌های موبایلی را داشته باشند. بنابراین به احتمالا بسیار قوی هرگز شاهد عرضه نسخه Redmi K60 Gaming نخواهیم بود.

پیش از این، لو اعلام کرده بود که قابلیت جزیره داینامیک نیز توسط تیم توسعه نرم‌افزاری شیائومی در حال آزمایش است، بنابراین ممکن است پنل نوتیفیکیشن جدید اپل را در گوشی‌های Redmi K60 هم مشاهده کنیم. حتی اگر جایگاه دوربین‌های سلفی در گوشه صفحه‌نمایش باقی بماند.

خبر مرتبط: پیش فروش گوشی Oneplus Ace Pro نسخه Genshin