گوشی شیائومی ردمی A3 به‌زودی عرضه خواهد شد، اما مشخصات این دستگاه قبل از رونمایی رسمی لو رفته و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در‌حالی‌که شیائومی برای عرضه رسمی ردمی A3 آماده می‌شود و قرار است جانشینی برای ردمی A2 باشد، انتظار می‌رود ارتقاهای قابل توجهی در طراحی و عملکرد به همراه داشته باشد. اما قبل از عرضه رسمی، این گوشی هوشمند در تعدادی از فروشگاه‌های آفریقا برای فروش در دسترس قرار گرفته که باعث شده برخی از اطلاعات کلیدی راجع به آن فاش شود.

بر اساس این اطلاعات ردمی A3 در مقایسه با مدل قبلی تغییراتی اساسی در زمینه طراحی تجربه کرده است. این گوشی دارای یک بدنه شیشه‌ای و یک ماژول دوربین دایره‌ای جدید است که یادآور طراحی سری ریلمی پرو 11 ‌است. گفته می‌شود این گوشی هوشمند دارای صفحه‌نمایش 6.71 اینچی LCD با وضوح تصویر +HD، نرخ به‌روز‌رسانی 90 هرتزی و حداکثر روشنایی 400 نیت است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و سبز عرضه خواهد شد.

در بخش دوربین، انتظار می‌رود که ردمی A3 دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی در پشت و یک دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی باشد. همچنین این دستگاه توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ 10 واتی تغذیه می‌شود.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری، ردمی A3 دارای پردازنده مدیاتک، همراه با 4 گیگابایت رم LPDDR4X و 4 گیگابایت رم مجازی اضافی است. این دستگاه حافظه 128 گیگابایتی eMMC 5.1 دارد که از طریق یک اسلات کارت microSD اختصاصی قابل ارتقا است. همچنین گوشی A3 روی اندروید‌Android 13  اجرا می‌شود که برای ارائه عملکردی مناسب در بسیاری از گوشی‌های مقرون به‌صرفه استفاده می‌شود.

این دستگاه از دو سیم‌کارت 4G، وای‌فای 2.4 گیگاهرتز، بلوتوث 5.0 و سیستم‌های جهت‌یابی ماهواره‌ای مختلف پشتیبانی می‌کند. ردمی A3 همچنان جک 3.5 میلی‌متری صدا را در طراحی حفظ کرده و از درگاه USB Type-C برای شارژ استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط: