ساعاتی قبل گوشی هوشمند ردمی ۱۲ با ارتباط ۵G و صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی معرفی شد.

راه‌های زیادی برای ساخت گوشی‌های ارزان‌قیمت وجود دارد که سازندگان همیشه سعی می‌کنند بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای این موضوع را انتخاب کنند. البته با وجود ارتباطات 5G تحقق چنین امری کمی سخت شده، چراکه تهیه تراشه‌های 5G از کمپانی تراشه‌سازی برای سازندگان گوشی‌های هوشمند کمی گران‌ است و درنتیجه باعث می‌شود قیمت نهایی که به‌دست کاربر می‌رسد با قیمت بیشتری نسبت به‌قبل باشد.

امروز، کمپانی شیائومی با معرفی گوشی ردمی ۱۲ با فناوری 5G و استفاده از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۴ نسل ۲ توانست نشان دهد که می‌تواند گوشی ارزان‌قیمتی با ارتباط 5G ارائه دهد و سایر سازندگان را دراین امر به‌چالش بکشد؛ البته باید یادآوری کنیم این دستگاه ابتدا در هند عرضه می‌شود، سپس با تغییر نام تجاری تحت نام ردمی نوت ۱۲R یا پوکو M6 پرو با اندک تغییراتی وارد بازار جهانی شود.

نکته کلیدی و اصلی گوشی ردمی ۱۲ تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ محسوب می‌شود که از بهره‌وری انرژی مناسبی نسبت به نسل قبلش برخوردار است. دلیلی‌که باعث می‌شود این تراشه بهره‌وری‌های لازم را داشته باشد تغییر معماری ۴ نانومتری سامسونگ به معماری ۶ نانومتری TSMC است که تغییرات عظیمی را در کارایی این تراشه ایجاد می‌کند.

ردمی ۱۲

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم ردمی ۱۲ بهره‌مندی از ارتباط ۵G است که برای دستگاه‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه مزیت بزرگی محسوب می‌شود. شیائومی با استفاده از تازه‌ترین فناوری روز دنیا توانسته محصولی معرفی کند که برای کاربران مناسب باشد. علاوه‌براین، ردمی ۱۲ برای عملکرد روان و سریع از سه پیکربندی متفاوت ۴/۶/۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 استفاده می‌کند؛ کاربرانی که نیاز به حافظه ذخیره‌سازی بیشتری دارند می‌توانند با شیار میکرو اس‌دی حافظه گوشی را تا یک ترابایت افزایش دهند.

ریلمی ۱۲ از صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند؛ برای حفاظت از نمایشگر شیائومی از شیشه محافظ گوریلا گلس بهره برده که مقاومت خوبی دربرابر خط‌وخش دارد. همچنین درگاه تایپ سی، بلستر آی‌آر، گواهی IP53 و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا از ویژگی‌های خوبی است که در ردمی ۱۲ یافت می‌شود. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی MIUI ۱۴ وارد بازار خواهد شد.

در بخش سیستم‌ دوربین، یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی طراحی شده است؛ همچنین برای دوربین سلفی یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۰ مشاهده می‌شود که پاسخگوی نیازهای کاربران برای مکالمات تصویری خواهد بود.

نسخه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۱۴۵ دلار قیمت دارد و نسخه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۱۸۸ دلار هزینه دارد؛ همچنین این گوشی در چهار رنگ‌بندی مشکی، یشمی، آبی و نقره‌ای عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط:‌ معرفی شیائومی ردمی نوت ۱۲ تی پرو