کاربران ردیت پس از یک به‌روزرسانی کوچک با حذف شدن تاریخچه چت و پیام‌های خود غافل‌گیر شدند.

درسال‌های اخیر رسانه اطلاعاتی و اجتماعی ردیت به‌محبوبیت فزاینده‌ای در کشور‌های مختلف ازجمله ایران رسیده است و کاربران برای کسب اطلاعاتی دقیق می‌توانند با مختصصان هر حوزه ارتباط بگیرند. اما این شبکه اطلاعاتی در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد قصد دارد تاریخچه تمام چت‌ها و پیام‌های قبل از سال ۲۰۲۳ حذف کند. پیش‌تر، این وب‌سایت اعلام کرد قصد دارد معماری جدیدی برای رابط کاربری صفحه چت این رسانه است و کارشناسان معتقدند که پیام‌های قدیمی‌تر تنها باعث انتقال کندتر این فرآیند می‌شود.

طی هفته‌های گذشته، بسیاری از کاربران ردیت به تیم پشتیبانی گزارش دادند که تاریخچه چت‌ها و پیام‌های قدیمی ‌آن‌ها به‌صورت کاملا ناگهانی حذف شده است. روز گذشته خبرگزاری ماشابل خبر داد تاریخچه چت‌های دو تن از گزارشگر‌های این موسسه پاک شده است که نشان می‌دهد کمپانی ردیت بدون اطلاع قبلی درحال حذف تاریخچه پیام‌های کاربران بوده که خود مصداق نقض حریم خصوصی کاربران محسوب می‌شود. اکنون فعالان رسانه‌ای می‌گویند ممکن است برخی از تاریخچه چت کاربران حاوی پیام‌های مهمی باشند که به آن احتیاج دارند.

چت‌های قبل از سال 2023 در Reddit حذف شدند

پس از این اتفاقات، خبرگزاری ماشابل با تیم پشتیبانی ردیت ارتباط گرفت و تایید شد که تمامی پیام‌ها و تاریخچه چت در این پلتفرم تا اول ژانویه سال ۲۰۲۳ حذف می‌شود تا متخصصان بتوانند به‌راحتی فرآیند جدید صفحه پیام‌های شخصی را پیاده‌سازی کنند.

البته یادآوری می‌شود شبکه اجتماعی و اطلاعاتی ردیت همیشه پس از اعمال هرگونه تغییر در به‌روزرسانی‌ها با پیام ویژه و جامع آن را توضیح می‌دهد، اما این‌بار مدیرعامل‌های این رسانه تصمیم گرفتند هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در‌این‌زمینه نداشته باشند تا به‌راحتی بتوانند تغییرات را اعمال کنند. همچنین، عنوان می‌کنند تاریچخه چت حساب کاربری آن‌ها از ۳۰ ژوئن به‌طور کلی حذف شده است.

اخبار مرتبط: