شب گذشته، کمپانی متا اعلام کرد که قطعی گسترده پلتفرم‌ فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ به دلیل اختلالات و مشکلات فنی رخ داده است.

با اعلام رسمی شرکت متا، تمامی پلتفرم‌های اجتماعی آن‌ها با مشکلات فنی رو‌به‌رو شده که دسترسی کاربران به حساب‌های کاربری را قطع کرد. به‌گفته مارک زاکربرگ، علت این قطعی فراگیر عملکرد نادرست Ads Manager بوده است.

اختلال در کار شبکه‌های اجتماعی به دلیل مشکلات فنی یا نقص‌های امنیتی که به‌طور موقت دسترسی کاربران به حساب‌ها را مسدود می‌کند امر غیرمعمولی نیست، اما براساس نظر سایت «داون‌ دیتکتور» که فعالیت رسانه‌های دیجیتال را رصد می‌کند، آنچه روز گذشته اتفاق افتاده «یکی از بزرگترین قطعی‌هایی است که از سال ۲۰۲۱ تا کنون مشاهده شده است».

به‌نقل از رویترز، پلتفرم Ads Manager متا مقصر قطعی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ است. برای آشنایی بیشتر باید بگوییم که Ads Manager پلتفرمی است که برندها از طریق آن تبلیغات فیس بوک را خریداری و ثبت می‌کنند. بنابراین، می‌توان گفت علمکرد این پلتفرم چنان بد است که توانسته هر سه‌ رسانه را تحت تاثیر قرار دهد.

متا در حال کار بر روی اثرات قطعی مداوم بر روی برنامه‌های خود است

در ادامه، متا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که متخصصان درحال رفع مشکل هستند، اما چارچوب زمانی برای رفع آن ارائه نخواهد شد. این شرکت گفت: «تیم های مهندسی ما آگاه هستند و فعالانه به‌دنبال حل این مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن هستند».

متا در سال ۲۰۲۱ شاهد اختلالاتی در دیتاسنترهای خود شد که شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را برای ۶ ساعت از دسترس خارج کرد. در حادثه سال ۲۰۲۱، متا حدود ۵۰۰ هزار یورو در هر ساعت متضرر شد؛ حال باید دید در قطعی ۲ ساعته شب گذشته این شرکت چند صد هزار یورو ضرر کرده است.

آیا شب گذشته شما قطعی گسترده پلتفرم‌ فیس‌بوک، اینستاگرام یا واتس‌اپ را تجربه کردید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: جریمه ۱.۲ میلیارد یورویی متا از سوی اتحادیه اروپا