شرکت ریلمی می‌خواهد به‌زودی سری جدیدی را به‌نام نوت بسازد و به‌محض انتشار این خبر، مشخصات اولین گوشی این سری یعنی ریلمی نوت ۱ لو رفت.

ریلمی یکی از شرکت‌های محبوب صنعت گوشی است که در رده اقتصادی و میان‌رده گوشی‌های قابل توجهی راهی بازار می‌کند. این کمپانی چینی قرار است ۲۹ ژانویه مصادف با نهم بهمن ماه از سری جدید گوشی ریلمی ۱۲ پرو رونمایی کند. این سری در مراسم CES 2024 هم معرفی شدند و بنابراین اطلاعات زیادی درباره آنها وجود دارد، اما این تنها گوشی جدید ریلمی نیست. درحقیقت گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد ریلمی قصد دارد سری جدیدی را معرفی کند که در آن از سامسونگ الهام گرفته است.

چند سال قبل شرکت سامسونگ تصمیم گرفت تولید نسخه‌های جدید سری نوت را متوقف کرده و تمرکز ود و مشتریانش را روی محصولات تاشو فولد و فلیپ سری زد بگذارد. هنوز مشخص نشده تصمیم سامسونگ چقدر درست بود، زیرا سری نوت محبوبیت بسیار بالایی داشت و شرکت‌های چینی هم به تولید نسخه نوت روآورده بودند. اکنون مشخص شده شرکت ریلمی هم قصد دارد سری جدید خود را با نام نوت راهی بازار کند. موسس و مدیرعامل ریلمی تیزر جدیدی در حساب ایکس (X) خود منتشر کرد که در آن عبارت «Note» به چشم می‌خورد. جالب اینجاست که در قسمت کامنت‌های این پست، یک تصویر از جلسات داخلی ریلمی قرار گرفته و در آن مشخصات کلی گوشی جدید ریلمی نوت ۱ قابل مشاهده است.

مشخصات رلمی نوت۱

براین اساس شرکت ریلمی قرار است چهارشنبه ۴ بهمن ماه گوشی ریلمی نوت ۱ را معرفی کند. جالب اینجاست ۵ روز پس از آن قرار است ریلمی ۱۲ پرو معرفی شود. ریلمی نوت ۱ به صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با رزولوشن +FullHD و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود. در پنل پشتی آن ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد. این دستگاه به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم مجهز می‌شود. به‌نظر می‌رسد ریلمی تمرکز خود را روی دوربین اصلی و سلفی گذاشته و نمی‌خواهد تمام سنسورها را تقویت کند. به‌این ترتیب کاربران به‌جای ۳ دوربین خوب از یک دوربین عالی و ۲ دوربین متوسط بهره‌مند می‌شوند.

ریلمی نوت ۱ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند شده که از شارژ سریع ۶۷ واتی تغذیه می‌کند. از دیگر مشخصات این دستگاه که در تصویر منتشر شده می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، بلندگو دوگانه برای ارائه صدای استریو اشاره کرد. همچنین این دستگاه به تراشه دایمنسیتی ۷۰۵۰ مجهز می‌شود، اما خبری از حافظه داخلی و رم نیست و باید تا زمان درز اطلاعات بیشتر منتظر بمانیم.

باتوجه به استفاده از تراشه دایمنسیتی ۷۰۵۰ در ریلمی نوت ۱، به‌نظر می‌رسد این دستگاه در دسته میان‌رده اقتصادی قرار می‌گیرد و خبری از یک پرچمدار نیست. همچنین مشخص نشده این دستگاه به اندروید ۱۴ مجهز می‌شود یا کاربران باید پس از خریداری منتظر به‌روزرسانی سیستم‌عامل باشند. همچنین این دستگاه قرار است در تمامی بازارهایی که ریلمی حضور دارد وارد شود و بنابراین احتمالا در ایران هم به‌فروش خواهد رسید.

اخبار مرتبط: