در پنجشنبه هفته‌ای که گذشت، شاهد معرفی ریلمی Narzo N53 از سوی این شرکت بودیم. این دستگاه در حقیقت یک میان‌رده محسوب می‌شود که مشخصات آن، می‌تواند کاربران زیادی را به خود جلب کند. ریلمی Narzo N53 آخرین دستگاه از سری N محسوب می‌شود که به رقابت به دستگاه‌هایی مثل سری نوت شیائومی یا سری A سامسونگ می‌پردازد.

ریلمی Narzo N53 در بخش جلوی خود، یک صفحه نمایش 6.74 اینچی LCD را جای داده که رزولوشن HD+ دارد. این رزولوشن در مقایسه با رقبای دیگر، کم محسوب می‌شود اما باید گفت که این پنل از نرخ بروزرسانی 90 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند که برای یک دستگاه میان‌رده اقتصادی خوب محسوب می‌شود. در بخش بالای صفحه نمایش ریلمی Narzo N53 از یک ناچ قطره‌ای استفاده شده که دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

اما نکته جالب اینجاست که ریلمی در طراحی نرم‌افزار این دستگاه، کمی از سری آیفون 14 اپل الگو گرفته است. در بخش بالای این صفحه نمایش، انیمیشنی شبیه به داینامیک آیلند اپل وجود دارد که می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها یا عملکرد بخش‌های مختلف را به شما نشان دهد. برای مثال، هنگامی که شما دستگاه را به شارژر متصل می‌کنید، انیمیشن درصد و سرعت شارژ در دو طرف دوربین سلفی ظاهر می‌شود که کمی دستگاه را جذاب کرده است.

ریلمی در بخش پردازنده هم اقتصادی بودن این دستگاه را نشان داده و در آن از تراشه Unisoc T612 استفاده کرده که یک تراشه میان‌رده و خوش قیمت محسوب می‌شود. این پردازنده در کنار 4 یا 6 گیگابایت رم قرار می‌گیرد و می‌تواند با 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شود. البته شما از طریق درگاه کارت حافظه، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی این دستگاه را افزایش دهید.

ظرفیت باتری Realme Narzo N53

ماژول دوربین استفاده شده در پشت دستگاه، شباهت زیادی به دوربین‌های آیفون دارد و 3 لنز را در خود جای داده است. البته فقط دو عدد از این لنز‌ها به دوربین اختصاص دارند و شیار سوم، فلش ال‌ای‌دی را در خود دارد. دوربین اصلی در این ماژول از یک سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در کنار یک دوربین نامعلوم قرار گرفته است. ریلمی در مورد مشخصات و کاربرد دوربین دوم حرفی نزده و هنوز نوع آن مشخص نیست.

در معرفی ریلمی Narzo N53 اعلام شد که این دستگاه از رابط کاربری ریلمی یو‌آی T استفاده می‌کند که برپایه اندروید 13 ساخته شده است. در میان مشخصات دیگر دستگاه هم می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپری با شارژ 33 واتی، حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور، جک هدفون و اسپیکر استریو اشاره کرد.

این دستگاه در دو رنگ مشکی و طلایی عرضه می‌شود و قیمت پایه آن برای مدل 4/64 از 109 دلار شروع می‌شود. البته این قیمت برای مدل 6/128 به 133 دلار هم می‌رسد. شما می‌توانید این دستگاه را از 24 مه در سایت ریلمی پیش‌خرید کنید.

اخبار مرتبط: ریلمی GT Neo 5 SE معرفی شد