امروز شرکت ریلمی مهر تاییدی بر شایعات زد و قرار است بالاخره شاهد رونمایی از سریع‌ترین شارژر جهان در هفته‌جاری باشیم.

چندی پیش ویدئویی لو رفت که نشان از شارژر فوق‌سریع 300 واتی می‌داد که عملکردی تصورنشدنی در شارژ گوشی دارد. امروز با لو رفتن این ویدئو، ریلمی تایید کرد که در هفته‌جاری سریع‌ترین شارژر جهان که 320 وات قدرت دارد را به‌صورت عمومی رونمایی خواهد کرد. در ویدئو لو رفته، عملکرد این شارژر را می‌بینیم که تنها در عرض 35 ثانیه، گوشی از صفر به 17 درصد می‌رسد! قابل ذکر است که این تکنولوژی چندان هم جدید نیست. سال گذشته، برند ردمی از زیرمجموعه‌های شیائومی نیز دمویی از شارژر 300 واتی خود به‌اشتراک گذاشت. در این دمو، گوشی ردمی نوت 12 با باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی، تنها در عرض 5 دقیقه از صفر تا صد شارژ شد.

سریع‌ترین شارژر

با‌این‌حال، اگر ادعای شرکت ریلمی درست باشد، شارژر جدید آنان از 300 وات نیز بیشتر قدرت دارد و لقب سریع‌ترین شارژر جهان کاملاً برازنده‌اش خواهد بود. سال گذشته این شرکت در گوشی ریلمی جی تی 5 که باتری 4600 میلی‌آمپرساعتی داشت، از شارژری 240 واتی استفاده کرد. بر طبق عملکردی که از این گوشی دیده شد، 20 درصد تنها در مدت 80 ثانیه، 50 درصد در عرض 4 دقیقه و صفر تا صد در عرض 9 دقیقه شارژ شد که رقمی باورنکردنی به حساب می‌آید.

ریلمی شارژر فوق‌سریع خود را طی رویدادی که از امروز در چین آغاز و تا 15 آگوست (25 مرداد) ادامه خواهد داشت، معرفی می‌کند. انتظار می‌رود رونمایی از این شارژر در نمایش محصولات نوآورانه این شرکت صورت بگیرد. علاوه‌بر آن، انتظار داریم در این رویداد شاهد نمایش ویژگی‌های جدیدی از دستگاه‌های آینده این شرکت از جمله هوش مصنوعی، دوربین، عملکرد سخت‌افزاری و… باشیم. کمپانی چینی چندی پیش نیز گوشی اقتصادی خود یعنی ریلمی C63 را در بازار هند عرضه کرد و توانست به رقم فروش خوبی دست پیدا کند.