براساس اعلام رسمی، گوشی‌های پرچمدار اقتصادی ریلمی 13 پرو و ریلمی 13 پرو پلاس با تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 و سیستم دوربین فوق‌العاده قدرت‌مند معرفی شدند.

گوشی هوشمند ریلمی 13 پرو پلاس با طراحی خیره‌کننده و الهام‌گرفته از آثار هنری کلود مونه، تجسمی از زیبایی و ظرافت را به نمایش می‌گذارد. بدنه براق شیشه‌ای این گوشی، در رنگ‌های Monet Gold و Emerald Green، درخششی خاص و لوکس را به آن می‌بخشد. انحنای بدنه و استفاده از مواد باکیفیت، احساس پریمیومی را دردست ایجاد می‌کند و فریم میانی فلزی به زیبایی ظاهری، دوام و استحکام کمک شایانی می‌کند.

ریلمی 13 پرو نیز با طراحی مشابه و رنگ‌های Monet Gold و Monet Purple، زیبایی و جذابیت برادر بزرگ‌تر را به ارث برده است، اما با افزودن رنگ Monet Purple، الهام‌گرفته از طبیعت، طراوت و تازگی خاصی را به این مجموعه می‌بخشد. این تنوع رنگ، به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی را با سبک‌وسیاق خودشان هماهنگ کنند.

مشخصات ریلمی 13 پرو پلاس

صفحه‌نمایش منحنی ریلمی 13 پرو پلاس با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی و رزولوشن +FHD می‌تواند تصاویری روان، سریع، و فوق‌العاده شفاف را با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ به ارمغان می‌آورد. فناوری AMOLED، رنگ‌های زنده و کنتراست بالایی را به نمایش می‌گذارد و تجربه تماشای ویدئو با پشتیبانی از HDR10+ به سطح جدیدی ارتقا می‌یابد. سطح روشنایی 2000 نیتی در نسخه پرو پلاس و 1400 نیت در مدل پرو، خوانایی صفحه را حتی در زیر نور مستقیم خورشید تضمین می‌کند. کمپانی چینی Realme برای محافظت از صفحه‌نمایش از شیشه مقاوم Corning Gorilla Glass Victus استفاده کرده که در برابر خط‌وخش و ضربه‌های سنگین مقاومت بالایی دارد.

علاوه‌براین، ریلمی 13 پرو پلاس از استاندارد IP68 بهره می‌برد که مقابل نفوذ گردوغبار و فشار آب مقاومت کاملی دارد و می‌تواند تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. ازطرف‌دیگر، ریلمی 13 پرو با استاندارد IP65، در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم است، اما مقاومت نسبتا کمتری درمقایسه‌با برادر بزرگ‌ترش دارد.

سیستم خنک‌کننده سری ریلمی 13 پرو
حافظه رم و حافظه داخلی سری ریلمی 13 پرو

هنگام معرفی ریلمی 13 پرو و پرو پلاس، کمپانی سازنده اعلام کرد هردو نسخه از تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 بهره می‌برند که به‌همراه پردازنده گرافیکی Adreno 710 عملکرد متعادلی در اجرای بازی‌های ویدئویی دارد. همچنین، 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی با فناوری UFS 3.1 می‌تواند نیازهای روزمره کاربران برطرف کنند.

برگه مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد ریلمی 13 پرو پلاس به سیستم خنک‌کننده پیشرفته 3D Vapor Chamber مجهز است که دمای پردازنده را تا 15 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد و عملکرد پایدار و بدون مشکل را در هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین تضمین می‌کند. درواقع، سیستم خنک‌کننده از صفحه بزرگی با چندین لایه گرافیتی برای انتقال حرارت بهره می‌برد که انتقال حرارت را به‌شکل موثری انجام می‌دهد.

سیستم دوربین ریلمی 13 پرو و پرو پلاس

دربخش سیستم دوربین، نسخه پرو پلاس از ماژول سه‌گانه برخوردار است که شامل حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی Sony LYT-701 با ابعاد 1/1.56 اینچی، دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی Sony LYT-600 با زوم اپتیکال 3 برابری و لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 112 درجه امکان ثبت تصاویر خیره‌کننده با جزئیات بالا، رنگ‌های زنده، و رزولوشن فوق‌العاده را در هر شرایط نوری فراهم می‌کند؛ همچنین، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) در دوربین اصلی و تله‌فوتو نیز به کاهش لرزش دست و ثبت تصاویر واضح‌تر کمک می‌کند. ازطرف‌دیگر، ریلمی 13 پرو نیز با بهره‌گیری از حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX890 با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، کیفیت تصویر قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

باتری 5200 میلی‌آمپرساعتی در هردو مدل Realme 13 Pro و Realme 13 Pro+، به‌راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد، اما آنچه نسخه پرو پلاس را از سایر رقبا متمایز می‌سازد، فناوری شارژ سریع 80 واتی SUPERVOOC است که باتری را درعرض 30 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌کند؛ برخورداری از چنین ویژگی منحصربه‌فردی در گوشی‌های پرچمدار اوپو مشاهده می‌شود، اما میان‌رده‌های ریلمی نیز ازآن بهره‌مند هستند. ازطرف‌‌دیگر، ریلمی 13 پرو با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی SUPERVOOC، سرعت شارژ قابل‌قبولی را ارائه می‌دهد.