امروز در کنفرانس مطبوعاتی شرکت سونی، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که کنسول PS5 توانسته به آمار فروش ۵۰ میلیون دستگاه دست‌یابد و تنها ۲ روز با نسل قبلی فاصله دارد.

کنسول PS5 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی شرکت سونی است که سال ۲۰۱۹ به‌عنوان جانشین PS4 معرفی و روانه بازار شد. در ابتدا به‌دلیل فراگیری ویروس کرونا، تولید این کنسول و تامین قطعات آن به مشکل خورد که باعث شد تقاضا از عرضه سبقت گرفته و درنتیجه این کنسول با قیمتی بالاتر از قیمت رسمی به‌فروش برسد. به‌همین دلیل در ابتدا باوجود تقاضای زیاد، این کنسول نتوانست آمار فروش PS4 را تکرار کند و چند سال طول کشید تا به قیمت رسمی برسد. به‌همین دلیل تیر ماه ۱۴۰۲، فروش PS5 حدودا ۲ ماه عقب‌تر از نسل قبل بود.

حدودا ۲ ماه قبل شرکت سونی از نسخه‌ای کوچک‌تر به‌نام PS5 Slim رونمایی کرد که با وجود زخامت و وزن کمتر، عملکرد مشابهی نسبت به نسخه عادی دارد. این اتفاق باعث شد تا آمار فروش PS5 با جهش کم‌نظیری مواجه شود و اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد فروش PS5 تقریبا به PS4 رسیده و احتمالا طی هفته‌های آینده، این کنسول موفقیت بیشتری نسبت به نسل قبلی کسب خواهد کرد.

پلی استیشن 5 50 میلیون واحد در سراسر جهان فروخت

شرکت سونی امروز صبح یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. در این کنفرانس شرکت سونی اعلام کرد تاکنون ۵۰ میلیون کنسول PS5 به‌فروش رسیده است. این آمار به تعداد فروخته شده به مشتریان تعلق دارد و صرفا آمار تولید و عرضه نیست. جالب اینجاست فروش PS5 که تا اوائل تابستان، ۲ ماه عقب‌تر از PS4 بود اکنون تنها ۲ روز با کنسول قبلی فاصله دارد.

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سونی اینتراکتیو انترتینمنت در این کنفرانس عالام کرد: «دستیابی به آمار فروش ۵۰ میلیون نسخه PS5، نشان‌دهنده حمایت بی‌وقفه جامعه جهانی پلی‌استیشن و اشتیاق آنها برای تجربه عناوین متعدد توسعه‌دهندگان استودیو پلی استیشن و شرکای ما است. ما از همه کسانی که PS5 خریداری کرده‌اند سپاسگذاریم و خوشحالیم که امسال اولین تعطیلات سال نو را بدون کمبود عرضه این کنسول در تمام نقاط جهان سپری می‌کنیم تا هر کسی که می‌خواهد بتواند این محصول را خریداری کند.»

یکی از نکات جالب آمار فروش PS5 این است که سال گذشته این کنسول مرز ۳۰ میلیون را رد کرده بود و طی سال گذشته نزدیک به ۲۰ میلیون کنسول فروخته شده است. بااین حال در کنفرانس سال گذشته هم وی اعلام کرده بود که در سال آینده فروش PS5 آمار صعودی را در پیش خواهد گرفت. همچنین تیر ماه، این شرکت به فروش ۴۰ میلیون نسخه دست یافته بود.

نظر شما چیست؟ آیا کنسول PS5 با این آمار فروش می‌تواند در آینده از PS2 سبقت بگیرد و به موفق‌ترین کنسول تاریخ تبدیل شود؟ نظراتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: