کمپانی HMD Global مدتی است که نوکیا را خریده و سعی در احیای این برند خوش سابقه دارد. برخلاف دیگر کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه که معمولا خط تولید خود را به چین، هند یا سایر کشورهای آسیایی شرقی منتقل کرده‌اند، HMD تصمیم گرفته خط تولید گوشی‌های نوکیا 5G را به اروپا منتقل کند. جالب است که خود نوکیا هم یک برند فنلاندی است!

با این کار HMD به اولین کمپانی تبدیل می‌شود که گوشی‌های هوشمندش را مستقیما در اروپا تولید می‌کند. انتقال خط تولید گوشی‌های هوشمند 5G نوکیا به اروپا یک روند تدریجی خواهد بود که از سه‌ماهه سوم سال 2023 آغاز خواهد شد. HMD قصد دارد از این تاریخ به بعد بیشتر در بخش تسهیلات سرمایه‌گذاری کند. این کمپانی شاهد افزایش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند خود در بازار اروپا بوده است. اچ‌ام‌دی این اقدام را راهی برای کاهش مصرف مواد کربنی و همچنین تضمین امنیت و حریم خصوصی گوشی‌های هوشمند خود می‌داند.

ساخت گوشی های نوکیا در اروپا توسط hmd

HMD خاطرنشان می‌کند که مراکز داده‌ خود را از سال 2019 در فنلاند مستقر کرده است و همچنان قصد دارد تا این مراکز را همان‌جا نگه دارد. تصمیم HMD برای انتقال خط تولید گوشی‌های نوکیا 5G به اروپا، به آن معنی است که این شرکت قبول کرده تا مقررات سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا برای آزمایش و ساخت دستگاه‌های جدید را رعایت کند.

امروزه بسیاری از کمپانی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تمرکز زدایی از خطوط تولید به نفعشان است. از این رو بسیاری از برندهای بزرگ مانند اپل و سامسونگ و حتی خود شیائومی، تصمیم گرفته‌اند تا بخش بزرگی از سهم تولید خود را از چین خارج کرده و با مونتاژکارهای دیگری در سایر نقاط جهان قرارداد ببندند.

خبر مرتبط: نوکیا G22 با قابلیت تعمیر‌ پذیری بالا معرفی شد