امروز شرکت HMD گوشی Nokia G22 4G را معرفی کرد. نوکیا G22 با قابلیت تعمیر‌ پذیری بالا ساخته شده تا تعویض تلفن همراه کاربران را کمی به تعویق بیندازد. در ادامه به بررسی این گوشی خاص می‌پردازیم. نوکیا G22 برای کسانی طراحی شده که قصد دارند تا جای ممکن از گوشی هوشمند خود استفاده کنند. طبق تحقیقات انجام شده، بیشتر مردم تنها زمانی به تعویض گوشی خود فکر می‌کنند که دستگاهشان خراب می‌شود.

این خرابی هم در بیشتر موارد مربوط به شکستگی صفحه‌نمایش یا ایراد باتری است. با نگاه به این موضوع، شرکت HMD گوشی جدیدی را طراحی کرده که تعویض و تعمیر قطعاتش برای هر کاربری بسیار آسان و راحت خواهد بود. جالب اینجاست که تمام ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر گوشی، مانند اجکتور سیم کارت، پیک گیتار برای باز کردن بخش‌های مختلف و یک پیچ‌گوشتی مخصوص در جعبه دستگاه قرار گرفته‌اند!

HMD طی همکاری با iFixit ابزار، راهنماها و قطعات مورد نیاز برای تعمیر یا تعویض پورت شارژ، صفحه‌نمایش یا باتری گوشی Nokia G22 را در اختیار کاربران قرار داده است. تعویض باتری نوکیا G22 حدود 5 دقیقه طول می‌کشد. تغییر صفحه‌نمایش آن نیز با استفاده از چند ابزار اضافی حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. البته که شما می‌توانید برای تعمیر گوشی به یک مرکز تعمیراتی معتبر هم مراجعه کنید.

تعویض باتری و نمایشگر در نوکیا G22

نوکیا تمام تلاش خود را کرده تا تعداد مراحل تعمیر G22 را کم‌تر کند. از این رو برای باز کردن قاب پشتی این گوشی نیازی به حرارت دادن آن ندارید و بدون استفاده از الکل هم می‌توانید باتری گوشی را دربیاورید. قاب پشتی نوکیا G22 از پلاستیک 100درصد بازیافتی ساخته شده و جعبه بسته‌بندی آن نیز از مواد کاملا بازیافت پذیر تشکیل شده است.

G22 دارای یک صفحه‌نمایش 6.52 اینچی با رزولوشن HD+ و نرخ رفرش 90 هرتز است که با گوریلاگلس 3 محافظت می‌شود. دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی این دستگاه می‌تواند حتی از پشت ماسک هم چهره کاربر را شناسایی کند و یک اسکنر اثر انگشت نیز در لبه کناری آن تعبیه شده است.

نوکیا G22 از تراشه Unisoc T606 با 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. گوشی نوکیا G22 با اندروید 12 عرضه می‌شود و HMD قول حداقل دو به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری را برای این دستگاه داده است. با این وصف G22 تا اندروید 14 را پشتیبانی خواهد کرد.

در قاب پشتی هم سه دوربین قرار گرفته‌اند که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق سنج 2 مگاپیکسلی است. ظرفیت باتری این گوشی 5050 میلی آمپر ساعت بوده و با سرعت 20 وات شارژ می‌شود. Nokia G22 از امروز در رنگ‌بندی‌های آبی و خاکستری و با قیمت 179 یورور در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

خبر مرتبط: گوشی‌های C22 و C32 نوکیا معرفی شدند