نوکیا امروز دو مدل دیگر هم به گوشی‌های اقتصادی سری C خود اضافه کرد. گوشی‌های C22 و C32 محصولات جدید نوکیا هستند. Nokia C32 اولین گوشی هوشمند از سری C است که از یک دوربین 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی همچنین کیفیت ساخت بالایی دارد و در قسمت پشت و جلو از پنل‌های شیشه‌ای استفاده می‌کند. هر دو مدل C32 و C22 دارای رتبه مقاومت IP52 در برابر گرد و خاک و رطوبت هستند.

در قسمت جلویی، گوشی‌های Nokia C32 و C22 دارای یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن HD+ هستند که یک شیشه منحنی 2.5 بعدی هم روی آن قرار گرفته است. یکی دیگر از نقاط اشتراک این دو گوشی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آنهاست که با سرعت 10 وات شارژ می‌شود. نوکیا ادعا کرده که این باتری می‌تواند تا 3 روز گوشی را روشن نگه دارد. عمر باتری این گوشی‌ها با استفاده از الگوهای هوش مصنوعی به خوبی مدیریت می‌شود تا میزان مصرف انرژی گوشی به حداقل برسد.

Nokia C32 دارای سنسور اثرانگشت در لبه کناری و یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به حالت‌های عکاسی در شب، عکاسی پرتره و Auto HDR است. همچنین یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هم در ماژول اصلی قرار گرفته است. در قسمت جلویی، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار دارد که حتی می‌تواند از پشت ماسک هم صورت کاربر را تشخیص داده و قفل صفحه‌نمایش را باز کند.

Nokia C32 از تراشه Unisoc SC9863A از 3 یا 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی این دستگاه را با استفاده از یک کارت حافظه جانبی microSD افزایش دهید. C32 با اندروید 13 راه‌اندازی می‌شود و نوکیا اعلام کرده که تا دو سال از به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری پشتیبانی خواهد کرد.

رنگ های نوکیا C32 و C22

نوکیا C32 از امروز در رنگ‌بندی‌های زغالی، سبز پاییزی و صورتی ساحلی وارد بازار عرضه می‌شود و قیمت آن هم از 129 یورو شروع خواهد شد. Nokia C22 نسبت به C32 کمی ضعیف‌تر است. این گوشی به جای شیشه، در قاب پشتی از یک پنل پلاستیکی استفاده می‌کند و اسکنر اثرانگشت آن روی صفحه‌نمایش قرار گرفته است. C22 در قاب پشتی دارای یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است و در پنل جلویی هم از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره از پشت ماسک بهره می‌برد.

Nokia C22 با 2 یا 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. شما همچنین می‌توانید ظرفیت فضای ذخیره‌سازی این گوشی را با استفاده از یک کارت حافظه جانبی microSD افزایش دهید. نوکیا C22 در رنگ‌بندی‌های مشکی و شنی نیمه‌شب عرضه می‌شود و از امروز با قیمت حدود 109 یورو در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

خبر مرتبط: عرضه اندروید ۱۳ برای پنج مدل از گوشی های نوکیا