وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد کاربران می‌توانند از طریق گوشی تماس تصویری بدون اینترنت یا (VoLTE) برقرار کنند.

عیسی زارع‌پور قوانین، شرایط و تعرفه‌های مربوط به تماس VoLTE را مصوب سال 1401 در کمیسیون تنظیم مقررات بیان کرد و با اشاره به تحریم‌هایی که دراین زمینه وجود دارد، گفت درحال حاضر دارندگان بعضی گوشی‌های خارجی بخاطر تحریم نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. همچنین بنابر اعلام زارع‌پور هزینه و تعرفه‌ تماس‌های تصویری برابر با تماس صوتی است و کیفیت این تماس‌ها به‌دلیل آن‌که اپراتورها پهنای باند ویژه‌ای را برای گفتگوهای تصویری درنظر گرفته‌اند بسیار بالا خواهد بود.

همچنین طبق گفته زارع‌پور گوشی‌های تولید ایران بدون نیاز به داشتن مجوز خاصی می‌توانند به‌راحتی به این قابلیت دسترسی پیدا کنند. لازم به ذکر است که برای این‌که کاربران بتوانند با هم تماس تصویری بگیرند باید اپراتور دوطرف مکالمه یکی بوده و منطقه جغرافیایی که در آن به‌سر می‌برند نیز تحت پوشش شبکه VoLTE یا ViLTE قرار داشته باشد.

نکته دیگر دراین مورد این‌که تنظیمات سرویس موردنظر باید روی اینترنت نسل چهارم یا پنجم قرار داشته باشد. برای این منظور کاربران ابتدا باید در بخش تنظیمات وارد قسمت Preferred Network Type شده و گزینه 4G یا 5G را انتخاب کنند. بخش دیگری که در تنظیمات باید فعال شود دو گزینه VoLTE و Carrier Video Calling است که با انجام دادن این مراحل کاربر عبارت HD را در قسمت آنتن مشاهده کرده و درصورت شلوغ نبودن شبکه، امکان برقراری تماس تصویری فراهم می‌شود.

گفتنی است که قابلیت تماس تصویری بدون اینترنت برای کاربران ایرانسل به‌صورت پیش‌فرض فعال بوده و کاربرانی که از همراه اول استفاده می‌کنند باید کددستوری #2431*10* را شماره‌گیری کنند. اما آخرین موردی که دراین زمینه به آن اشاره می‌کنیم مربوط به تماس تصویری ViLTE است که منظور از آن برقراری تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت و برپایه زیرسیستم‌های چندرسانه‌ای به‌واسطه IP است.

اخبار مرتبط : تماس صوتی و تصویری به نسخه اندرویدی توییتر ایکس اضافه شد؛ بدون‌نیاز به شماره‌تلفن