آیا تا به‌حال به امکانات اپراتورها و خدماتی که هر کدام از شرکت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل در اختیار مشتریان خودشان قرار می‌دهند، فکر کرده‌اید‌؟

هر کدام از اپراتورها برای رفاه بیشتر مشترکان خود و همچنین رقابت با یکدیگر در جذب مشتری، علاوه بر بالا بردن کیفیت تماس‌ها و اینترنت، خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهند که شاید تا به‌حال شما نسبت به این خدمات بی‌اطلاع بوده‌اید. ما در رسانه علاءالدین با بررسی امکانات اپراتورها در استفاده بهتر از سیم‌کارت‌تان کمک کنیم.

امکانات اپراتور همراه اول

امکانات اپراتور همراه اول

در ابتدا برای بررسی امکانات اپراتورها به‌سراغ همراه اول می‌رویم. اپراتور همراه اول لیستی از خدمات خود را تحت عناوین مشخص و در قالب پکیج‌های جداگانه در سایت متعلق به این شرکت بارگذاری کرده که به شرح زیر است:

سرویس‌ها و محصولات

ابر همراهی

ابر همراهی سرویس ذخیره‌سازی ابری است که می‌توانید فایل‌های خود را به‌شکل رایگان ذخیره کنید و در مواقع دلخواه به آنها دسترسی داشته باشید. از مزیت‌های ابر همراهی، پشتیبان‌گیری از فایل‌ها، رفع مشکل کمبود حافظه و جلوگیری از حذف فایل‌های حجیم است.

بسته‌های ترکیبی دلخواه

بسته‌های ترکیبی دلخواه به مشترکان این امکان را می‌دهد که بسته‌های دلخواه خود شامل اینترنت، مکالمه و پیامک را با شماره‌گیری #5*100* خریداری کنند.

خدمات ویژه مشتریان CIP

کارکرد سیمکارت مشترکان به‌جز رومینگ و تماس بین‌الملل در هر فصل و بر اساس زمان‌بندی 6 ماه بررسی و با توجه به مقدار کارکرد، خدماتی در سطوح زیر برای هر مشترک در نظر گرفته می‌شود.

  • سطح جواهر
  • سطح پلاتین
  • سطح الماس
  • سطح طلا
  • سطح نقره
  • سطح برنز
  • سطح مس
سرویس اینترنت کودک و نوجوان

سرویس اینترنت کودک و نوجوان

با فعالسازی سرویس اینترنت کودک و نوجوان، والدین می‌توانند نسبت به استفاده و دسترسی امن فرزندان خود به اینترنت اطمینان داشته باشند. سرویس از طریق شماره‌گیری #1*456* فعال و از طریق شماره‌گیری #2*456* غیرفعال می‌شود. کد دستوری #0*456* برای استعلام وضعیت سرویس است. سیمکارت‌های دانش‌آموزی انارستان هم برای استفاده کودکان 6 تا 18 از اینترنت امن در نظر گرفته شده است.

ردیابی گوشی

اگر گوشی تلفن همراه شما مفقود شده باشد، می‌توانید با استفاده از این سرویس تا 10 روز نسبت به ردیابی گوشی خود اقدام کنید که مراحل آن در سایت همراه اول شرح داده شده است. تعرفه روزانه طرح، 500 تومان است و راه‌های فعالسازی از طریق زیر است:

مدار فیروزه‌ای

این بسته‌ها مربوط به مکالمه‌های ساعتی و اینترنت مقرون به‌صرفه هستند که در ساعت‌ها و مکان‌های مختلف نرخ‌های متفاوتی دارند. برای فعالسازی می‌توانید #121* را شماره‌گیری کنید.

ترابرد به همراه اول

ترابرد به معنی تغییر اپراتور با حفظ همان شماره تلفن است و در صورت انتقال از تمامی امکانات اپراتور جدید برخوردار خواهید بود. راه‌های ترابرد به همراه اول به دو شیوه زیر امکان‌پذیر است.

  • تماس با 9990
  • مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی

رومینگ و مکالمات بین‌الملل

به دسترسی مشترکان در خارج از کشور به خدمات و امکانات اپراتورها تحت پوشش کشور مبدا با استفاده از شبکه‌های کشور مقصد، سرویس رومینگ گفته می‌شود. اما نحوه فعالسازی رومینگ همراه اول به‌این شکل است که هم با کد دستوری و هم از طریق اپلیکیشن همراه من ممکن است. برای فعال‌سازی رومینگ از طریق کد دستوری قبل از خروج از کشور لازم است کد دستوری #291*10*را شماره‌گیری کنید.

همراه من

همراه من

بعد از ورود به صفحه اپلیکیشن همراه من، در نوار ابزار بالای صفحه، منوی خدمات، شماره همراهتان و امتیازاتی که کسب کرده‌اید را مشاهده می‌کنید. در وسط صفحه آیکون‌های مکالمه، اینترنت و پیامک را می‌توانید ببینید و خدمات دیگری نظیر صورتحساب، خدمات شارژ، بسته‌ها، کیف پول، طرح‌های تشویقی و مدار فیروزه‌ای در قسمت پایین‌تر صفحه در دسترس قرار می‌گیرد.

عدم دریافت پیامک تبلیغاتی

اگر دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای‌تان آزاردهنده است می‌توانید از راه‌های زیر برای عدم دریافت استفاده کنید.

  • ارسال عدد 1 به سرشماره 8999
  • تماس با مرکز 9990
  • کد دستوری #800*
  • کد دستوری #8999*

باید توجه داشته باشید که پیامک‌های مربوط به اپراتور جزء پیامک‌های تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند و قابلیت حذف ندارند. همچنین اگر هنگام خرید از فروشگاه‌ها شماره خود را در اختیارشان قرار داده باشید اپراتور دخالتی در حذف پیامک‌های ارسالی توسط فروشگاه نمی‌کند.

اپلیکیشن ذره‌بین

اپلیکیشن ذره‌بین

ذره‌بین، مرورگر اختصاصی همراه‌ اول است که می‌توانید با سرعت بیشتری به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. هدف ذره‌بین جستجوی آسان‌تر و ارائه داده‌های اختصاصی برای کاربران است. می‌توانید با معرفی یک حساب بانکی در سرویس بانک پرداخت، در پایان هر دوره از پرداخت صورتحساب خود مطمئن باشید. صورتحساب شما به‌طور خودکار از طریق حسابی که معرفی کرده‌اید پرداخت می‌شود.

باشگاه فیروزه‌ای

می‌توانید از طریق کسب امتیاز (شتاب در پرداخت‌، دعوت از دوستان) از باشگاه فیروزه‌ای، جایزه بگیرید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. جوایز باشگاه فیروزه‌ای شامل بسته‌های مکالمه، اینترنت و بسته‌های ترکیبی هستند.

پیامگیر صوتی (VMS)

اگر تماس صوتی بی‌پاسخ داشته باشید، درصورت فعال بودن سرویس پیامگیر صوتی، شخص تماس‌گیرنده می‌تواند برای شما پیام صوتی ارسال کند و سامانه همراه اول از طریق ارسال پیامک از سرشماره 09910009912 به شما اطلاع خواهد داد که پیام صوتی جدید دارید. اما اگر شخص تماس‌گیرنده پیام صوتی ارسال نکند تنها از سرشماره 10082 پیامک تماس صوتی بی‌پاسخ را دریافت خواهید کرد. برای فعالسازی سرویس VMS می‌توانید از طریق شماره‌گیری #241*10* و سامانه همراه من اقدام کنید.

امکانات اپراتور ایرانسل

امکانات اپراتور ایرانسل

در بحث مقایسه امکانات اپراتورها به‌طور خلاصه به بررسی بخشی از امکانات اپراتور ایرانسل می‌پردازیم:

محصولات و خدمات

خدمات سیمکارت

ایرانسل، سیمکارت‌های متنوعی را تحت عنوان‌ سیمکارت‌های دائمی و اعتباری و سیمکارت‌های دائمی زرین و بلورین و سیمین و سیمکارت‌های اعتباری زرین، بلورین، سیمین و گلچین و همچنین سیمکارت مخصوص مودم ثابت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد . خدماتی که ایرانسل به مشترکان سیمکارت‌ها ارائه می‌دهد شامل تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی، تغییر مالکیت، تبدیل سیمکارت 3G به 4G و ... است.

اینترنت پر سرعت ایرانسل

اینترنت پرسرعت

محصولات و خدمات دیجیتال

محصولات و خدمات دیجیتال شامل سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، تلویزیون اینترنتی لنز، سرویس پخش زنده ایرانسل، کیف پول دیجیتال جیب جت و... است

خدمات مکالمه

خدمات مکالمه شامل بسته‌های مکالمه و تعرفه‌ها، رومینگ، ارتباط بین المللی، تماس از طریق VOLTE و... است.

خدمات پیام‌رسانی

خدمات پیام‌رسانی شامل آوای ناشنوا و پیامک صوتی است. سرویس آوای ناشنوا مخصوص افراد کم‌شنوا و ناشنوا و کسانی است که دارای اختلال کلامی هستند. با فعالسازی سرویس آوای ناشنوا به فرد تماس گیرنده اطلاع داده می‌شود که می‌تواند از طریق پیامک با فرد موردنظر در تماس باشد.

خدمات مودم

این بخش مربوط به عیب‌یابی و تعمیر مودم است و از طریق اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

خدمات امدادرسان

سرویس امدادرسان مربوط به زمانی است که قصد دارید تماسی برقرارکنید اما اعتبار کافی ندارید. همچنین تصور کنید زمانی پیش بیاید که نیاز مبرم به اینترنت داشته باشید اما بسته فعالی ندارید در این صورت اپراتور ایرانسل خدمات شارژ اضطراری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ردیابی تلفن همراه مفقودی

اگر تلفن همراه شما مفقود شود چه راهکا‌رهایی برای پیداکردن گوشی به ذهن‌تان می‌رسد؟ یکی از راه‌هایی که می‌توانید تلفن‌تان را پیگیری کنید از طریق اپراتور ایرانسل با هزینه 1000 تومان است.

مدنظر داشته باشید که برای ثبت درخواست ردیابی، سیمکارت شما باید ایرانسل باشد. همچنین سیمکارت موجود در گوشی مفقود شده باید مسدود شود و بعد از 5 روز از تاریخ مسدودی می‌توانید درخواست ردیابی را ثبت کنید. اگر زودتر از زمان 5 روز درخواست‌تان ثبت شود، با معرفی سیمکارت موجود در گوشی مفقود شده به مراجع قضایی، درخواست شما بی‌نتیجه خواهد ماند.

ترابرد به ایرانسل به این معناست که از این طریق هر زمان که بخواهید می‌توانید سیمکارت خود را از اپراتور دیگر به اپراتور ایرانسل ترابرد کرده و از خدمات ایرانسل بهره‌مند شوید.

امکانات اپراتور رایتل

امکانات اپراتور رایتل

همانطور که گفتیم، مانند دو اپراتور دیگر، سیمکارت‌های رایتل هم قابلیت ترابرد دارند. در ادامه خلاصه‌ای از خدمات دیگر رایتل را با هم بررسی می‌کنیم.

اپلیکیشن رایتل من

سامانه ارائه خدمات و محصولات اپراتور رایتل به مشترکان است.

خدمات صوتی

کنفرانس تلفنی

شاید زمانی بخواهید یک جلسه غیرحضوری تشکیل دهید. در این صورت از طریق سرویس کنفرانس تلفنی، می‌توانید همزمان با حداکثر 5 نفر صحبت کنید.

خدمات کاربردی

مدیریت خدمات پیامکی

شامل خدماتی نظیر قطع پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین اطلاع از هزینه سرویس‌های ارزش افزوده از طریق دریافت پیامک است که با کدهای دستوری #800*و #195* قابلیت فعالسازی دارد.

سرویس اینترنت کودک و نوجوان رایتل

سرویس کودک و نوجوان

در بین امکانات اپراتورها، سرویس سیمکارتهای ویژه کودک و نوجوان مشترک است. مانند دو اپراتور دیگر والدین می‌توانند با استفاده از سرویس کودک و نوجوان رایتل، از دسترسی ایمن فرزندان خود به اینترنت، اطمینان حاصل کنند. فعالسازی هزینه‌ای ندارد و می‌توانید با کد دستوری #456* نسبت به راه‌اندازی سرویس اقدام کنید.

بسته‌های اینترنت

بسته‌های آبی

بسته‌های آبی شامل بسته‌های مکالمه، اینترنت و ترکیبی است که به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ارائه می‌شود.

بسته‌های دکا

بسته‌های ترکیبی براساس الگوی مصرف مشترکان ارائه می‌شود.

بسته‌های رایتا

بسته‌های ترکیبی شامل مکالمه، اینترنت و پیامک است که مطابق با الگوی مصرف مشترکان و براساس نیاز آنها ارائه می‌شود.

بسته‌های مکالمه  رایتل

بسته‌های مکالمه

شامل بسته‌های مکالمه نامحدود و یک‌ماهه است. هزینه خرید بسته‌های مکالمه نامحدود 5 هزار تومان است و می‌توانید در مدت 24 ساعت با تمام خطوط کشور با کاهش هزینه 90 درصدی مکالمه داشته باشید. برای فعالسازی بسته‌های مکالمه می‌توانید از طریق سامانه رایتل من و همچنین کد دستوری #225* اقدام کنید.

بسته‌های پیامکی

بسته‌های مکالمه پیامکی، بسته‌های تخفیفی مکالمه در قالب مدت زمانی یک‌ماهه است و برای سیمکارت‌های دائمی و اعتباری فرق دارد.

جمع‌بندی

امکانات اپراتورها و خدمات ارائه شده توسط همراه اول، ایرانسل و رایتل بخشی از خدمات گسترده‌ای است که هر کدام از شرکت‌های ارتباطات سیار در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهند. باید توجه داشت که بعضی از این خدمات به‌صورت مشابه توسط هر سه اپراتور ارائه می‌شود و بعضی دیگر هم خدماتی هستند که منحصرا توسط یک اپراتور خاص به مشترکان ارائه می‌شود.

به‌عنوان نمونه سرویس کودک و نوجوان و سرویس ردیابی گوشی مفقودی توسط هر سه اپراتور به مشترکان خود ارائه می‌شود. همچنین در بین امکانات اپراتورها، ترابرد به هرکدام از آنها نیز از خدمات مشترک آنهاست.

اما سرویس فضای ذخیره‌سازی ابری که برای ذخیره فایل‌ها و دسترسی به آنها به‌صورت رایگان در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد مختص به دو شرکت ارتباطی همراه اول و ایرانسل است.

همچنین سرویس VOLTE که مربوط به برقراری تماس صوتی با کیفیت بالا و همزمان با حفظ اتصال به اینترنت پرسرعت است توسط دو اپراتور همراه اول و ایرانسل ارائه می‌شود.

اما سرویس VILTE که مربوط به برقراری تماس تصویری بدون استفاده از برنامه خاصی است، تنها ویژه شرکت ارتباطات سیار همراه اول است.

سرویس آوای ناشنوا که تنها توسط شرکت ایرانسل ارائه می‌شود، ویژه مشترکان ناشنوا یا کم‌شنوا است و مالک سیمکارت با فعالسازی این سرویس می‌تواند به فردی که با او تماس می‌گیرد، پیامک یا پیام صوتی بفرستد و او را نسبت به وضعیت جسمانی خود آگاه کند.

بسته‌های اینترنت و مکالمه

بسته‌های اینترنت و مکالمه

بعد از این مرور کوتاه از امکانات اپراتورها، حالا می‌خواهیم به اصلی‌ترین خدمات و محصولات این سه شرکت یعنی تعرفه بسته‌های اینترنت و مکالمه بپردازیم.

بسته اینترنت همراه اول

از دیگر امکانات همراه‌اول بسته‌های اینترنت متنوع و متفاوتی است که از نظر حجم و زمان در اختیار مشترکان قرار می‌‌گیرد که تحت سه عنوان بسته‌های همراهی، بسته‌های ساعتی و بسته‌های ترکیبی ارائه می‌شوند. استفاده از این بسته‌ها برای مشترکان دائمی و اعتباری متفاوت است.

بر اساس اعلام سایت همراه‌اول تعرفه اینترنت مصرفی کاربران برای شبکه‌های داخلی برابر با 37 درصد اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود و همچنین تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی معادل 30 درصد اینترنت بین‌الملل است.

بسته اینترنت ایرانسل

اپراتور ایرانسل بسته‌های اینترنت خود را در قالب‌های متنوع حجمی و زمانی برای مشترکان دائمی و اعتباری با عناوین زیر ارائه می‌کند. اینترنت پرسرعت همراه، اینترنت پرسرعت ثابت، اینترنت پرسرعت چندکاربره، اینترنت فیبرنوری.

بسته‌های اینترنت چندکاربره، ویژه استفاده خانوادگی یا استفاده تیمی است. یعنی افراد خانواده یا تیم شما برای دسترسی به اینترنت نیاز به خریداری بسته، به‌صورت جداگانه ندارند و هرکدام از اعضای تیم یا خانواده می‌توانند با خریداری بسته، حجم مورد نیاز دیگران را به سیمکارت‌شان انتقال دهند.

بسته اینترنت رایتل

استفاده از بسته‌های اینترنت رایتل برای مشترکان دائمی و اعتباری متفاوت است. این بسته‌ها در حجم‌ها و مدت زمان تعیین‌ شده در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

بسته‌های مکالمه همراه اول

همراه‌ اول بسته‌های مکالمه خود را برای مشترکان دائمی و اعتباری در جدول‌های جداگانه ارائه داده است که بر اساس حجم و مدت زمان اعتبار تقسیم‌بندی شده است.

بسته‌های مکالمه دائمی‌ها

  حجم(دقیقه)    قیمت(تومان)کددستوری
300170001#*3371*10*
400220002#*3371*10*
600330003#*3371*10*
800440001#*4*3371*10*
1100550002#*4*3371*10*

بسته‌های مکالمه اعتباری‌ها                                                        

      حجم(دقیقه)      قیمت(تومان)کددستوری
200150001#*3371*10*
500350002#*3371*10*
750550003#*3371*10*
1000650001#*4*3371*10*
1250750002#*4*3371*10*

      

بسته‌های مکالمه ایرانسل

بسته‌های مکالمه ایرانسل طبق اعلام سایت این شرکت برای مدت زمان اعتبار 30 روز به شرح زیر است:

بسته‌های مکالمه سیمکارت‌های دائمی

حجم(دقیقه)قیمت(تومان)کددستوری
800320004#*55*555*
400180003#*55*555*
200100002#*55*555*
10055001#*55*555*

بسته‌های مکالمه سیمکارت‌های اعتباری

 حجم(دقیقه)   قیمت(تومان)کددستوری
1000450006#*55*555*
320176005#*55*555*
16096004#*55*555*
8052003#*55*555*
4028002#*55*555*
2015001#*55*555*

بسته‌های مکالمه رایتل

شرکت رایتل برای مشترکان دائمی و اعتباری خود خدمات یکسانی را در زمینه ارائه بسته‌های مکالمه با مدت زمانی یک ماه در نظر گرفته است. همچنین هزینه مکالمه درون شبکه و برون شبکه یکسان است و بدون محاسبه مالیات در نظر گرفته می شود.

نام بستهقیمت(ریال)کد‌دستوری
150دقیقه درون و برون شبکه90000  2019#*200*
500 دقیقه درون و برون شبکه190000 2020#*200*
800 دقیقه درون و برون شبکه290000 2021#*200*

امکانات اپراتورها، همواره تعیین‌ کننده این مساله است که مشترک سیم‌کارت کدام اپراتور باشید. همانطور که در این مطلب خواندید هرکدام از اپراتورهای فعال کشور خدمات و محصولاتی به مشترکان خود ارائه می‌دهند که سعی کردیم به آنها بپردازیم.